V čele kolony jel téměř stoletý autobus Škoda 506 N z roku 1929. Následovaly vozy Škoda 706 RO, Jelcz 272, Ikarus, Karosa i moderní elektrobus Škoda E’City. Trasa vedla mimo jiné přes Čechův a Mánesův most, Klamovku a Hradčanské náměstí, kde se kolona na chvíli zastavila, než dorazila na Vítězné náměstí.

Tam čekala na návštěvníky výstava vozidel ze sbírek Muzea MHD a bohatý doprovodný program včetně komentovaných prezentací a stánků s upomínkovými předměty. Výstava trvala do 17 hodin.

Autobusový provoz v Praze zahájily Elektrické podniky hlavního města 21. června 1925 na lince A z Vršovic do Záběhlic. V prvním roce přepravily autobusy 109 tisíc cestujících. Impulzem k jejich zavedení byl vznik Velké Prahy v roce 1922, kdy bylo potřeba spojit nově připojené čtvrti s centrem města.

Dnes pražský dopravní podnik provozuje 154 autobusových linek. Největší rozmach zaznamenala autobusová doprava koncem 80. let, kdy bylo v provozu až 224 linek a 1447 vozů. Rekordní počet cestujících, přes 505 milionů ročně, přepravily autobusy v roce 1991.

Fotogalerie
33 fotografií