Poté, co kufr opatřený čárovým kódem zajede za plentu, se tedy dostane do třídírny zavazadel – obrovské místnosti plné pásů, skenerů, vozítek… Pak ihned zamíří na bezpečnostní kontrolu.

Po ní je zavazadlu udělen statut. V případě, že je bezpečné, je transportováno na třídič,“ popsal v pořadu Selfie z Prahy manažer Třídírny zavazadel Václav Ceeh.

Třídič má podobu stovek ploch, které za sebou jezdí po celé hale. Na jedné ploše může být vždy jedno zavazadlo. Každé projede scannerem, díky čemuž pak plocha ví, kde kufr „vyhodit“.

U třídiče jsou totiž vždy takové skluzavky. A každá je určena pro jinou destinaci. Když se po ní zavazadlo sveze, pracovník dole naskenuje kód a umístí kufr na vozík.

Ten pak doveze všechny k letadlu. „Obecně se ke všem zavazadlům nebo zásilkám chováme šetrně, nicméně všichni naši pracovníci jsou na manipulaci se zavazadly důkladně proškoleni a jsou prováděny namátkové kontroly, takže nedochází k poškození zavazadel,“ uvedl manažer Nakládání letadel Czech Airlines Handling Daniel Svašek.

Na reportáž z cesty kufru po letišti se podívejte v pořadu Selfie z Prahy:

Video
Video se připravuje ...

Exkluzivně z letiště: Tohle dělají s kufry, když je nevidíte! A kam jít v Praze nazí? Matěj Smlsal, Matěj Šrám, David Vaníček