Síť prodejen Albert teď pro své zaměstnance připravila nový „bonus“. Na prodejny vyvěsila výzvu zákazníkům: Čekáte víc než dvě minuty? Pošlete nám SMS nebo MMS! A když zaměstnanec opravdu nestihne za 120 vteřin obsloužit klienta, má problém se svým šéfem.

„Zavolá a už jen řve, řve, řve, nepustí vás ke slovu,“ popsala Blesku následky „zpoždění“ prodavačka z pražských Vysočan.

Buzerace na druhou

Kromě tlaku od svých nadřízených se ale prodavači dostali do psychického lisu taky od zákazníků. „Chodí sem chlap, co má pifku na kolegyni a řekl nám, že chce, aby ji vyhodili. Takže ten bude volat a (šéf) už se nezeptá, co jak bylo, je mu to jedno,“ postěžovala si žena za pultem.

Vedení Albertu potvrdilo, že časové limity zkoušelo v supermarketech a teď jsou na řadě i hypermarkety. „Konkrétní situace je analyzována, snažíme se přizpůsobovat počet otevřených pokladen,“ vysvětlila Blesku mluvčí Albertu Judita Urbánková. Výpovědi prý pomalým prodavačkám nehrozí, jiné postihy ale nevyloučila! „Každý případ je posuzován individuálně,“ dodala mluvčí.

Právník: Je to nátlak!

Právník Jan Černý z týmu Ombudsmana Blesku ale jednání Albertu komentuje jako pochybné. "Ze strany zaměstnavatele nesmí být vykonáván jakýkoliv nátlak, a ten tady vidím," řekl Černý. A v případě pokut nebo srážek ze mzdy by pokladní podle Černého vyhrály i soudní spor!

Reportáž o nátlaku na prodavačky uvidíte v tomto vydání Bleskových zpráv:

Video
Video se připravuje ...

Zprávy: Šikana v Albertu! A Ivan Jonák na svobodě: Jde po něm vrah? Blesk TV

Potřebujete poradit?

PIŠTE NÁM SVÉ PŘÍBĚHY

Napište nám na adresu ombudsman@blesk.cz nebo na adresu: Blesk OMBUDSMAN, Komunardů 42, 170 00, Praha 7

Podmínkou pomoci od OMBUDSMANA BLESKU je zveřejnění vašeho příběhu a fotografie v deníku Blesk i na Blesk.cz a přístup k dokumentům potřebným k řešení problémů.

O výběru příběhu pro řešení OMBUDSMANEM BLESKU rozhoduje redakce!