Microsoft během posledních několika let podle informací serveru spolupracoval na vývoji virtuální reality pro Xbox s několika partnery. Projekt se dokonce vyvíjel dobře - ale ne tak dobře, aby mohl adekvátně konkurovat Oculusu Rift nebo HTC Vive.

Microsoft mohl ve vývoji pokračovat, ale nakonec usoudil, že než přijít s něčím průměrným až podprůměrným, bude lepší počkat, než se zlepší aktuální technologie. Hlavně až se zlepší bezdrátové virtuální reality, jelikož mohutná kabeláž nutná pro připojeních těch stávajících je stále věc, která mnoho lidí od koupě odrazuje.

TIP: Microsoft bude pro brýle Windows Mixed Reality podporovat přes 20 tisíc aplikací

Nikdo z partnerů údajně nebyl překvapený. Trh s virtuálními realitami stále nezaujal masové publikum - prodejně pravděpodobně nejúspěšnější (ne všechny firmy zveřejnily čísla) je PlayStation VR, kterého se prodalo 3 miliony, což je na poměry virtuálních realit skvělé, ale celkově žádné terno.

Spekulace, že Microsoft na podobném projektu pracuje, se poprvé začaly objevovat v roce 2012. V tom samém roce se na herní konferenci E3 objevil první prototyp Oculus Rift. Časem ale společnost začala prosazovat spíše své brýle pro rozšířenou realitu HoloLens a později přišla věcí nazvanou Windows Mixed Reality - VR technologií, kterou mohli výrobci využívat pro své brýle a následně v aplikacích a hrách pro Windows.

TIP: Google na VR stále věří. Představil Chrome pro virtuální prostředí Daydream

Windows Mixed Reality se dostalo jen průměrné přijetí, Microsoft proto stále zjišťoval, zda by byla reálná varianta Xbox VR. Že se nakonec rozhodl technologii zanechat, není až tolik překvapivé. Hráči mají tendence hlasitě říkat, co chtějí. A Xbox VR to teď není.