Outlast: Whistleblower se odehrává v rozmezí před původní hrou i po ní. Jeho hlavním hrdinou je Waylon Park, technik sanatoria Mount Massive, který se rozhodl, že se svět musí o zvěrstvech, která se v blázinci odehrávají, dozvědět. Právě Waylon byl muž, který se rozhodne, že vynese informace ven, a svého zaměstnavatele napráskal Milesi Upshurovi, hrdinovi původní hry.

Z herního hlediska je Whistleblower identický s původní hrou. Opět se podíváte do sanatoria, podzemní laboratoře i zamlžených exteriérů. Opět jste neozbrojeni, vaší jedinou zbraní je videokamera s nočním viděním. Díky ní se budete moci pohybovat v temných chodbách a vyhýbat se nepřátelům, kteří vám půjdou po krku. A že jich bude! Nesmí vám však dojít baterie do kamery!

A mám tě!
Vy se budete snažit pohybovat neslyšně, i dveře můžete otvírat pomalu a za zády lidských zmrzačených monster proniknout bez povšimnutí. Když je zle a spatří vás, musíte vzít za každou cenu nohy na ramena, případně se schovat pod postelí nebo ve skříni. Hra je natolik děsivá, že není vyloučeno, že u ní budete křičet hrůzou. Lekačky jsou totiž při prvním hraní natolik nečekané, že si slabší nátury rychle rozmyslí, zda ve hře pokračovat.

I postavy, se kterými se při děsivém dobrodružství setkáte, jsou děsivé, úchylné a je vidět, že jim už dávno přeskočilo. Ve Whistleblowerovi potkáte nové šílence i staré známé perverzáky. Počítejte, že z jejich jednání vám bude špatně. V této hře se vám totiž budou snažit uříznout penis, uvidíte onanii nad usekanými končetinami i další úchylnosti. Byť jde o sebehorší zvěrstva, ke hře prostě sedí.

38 fotografií
Vizuálně nejde o hru využívající maxima hardwaru PlayStation 4, ale grafika je děsivá, stylová a vytýkat jí nic nebudeme. Hudební doprovod má atmosféru a je děsivý jako zbytek hry. I když jde o stahovatelný obsah, který stojí na PlayStation Network příznivých 231 Kč, vydrží překvapivě až na čtyři hodiny. Otázka tak není, zda si ho budou chtít příznivci virtuálního strachu zahrát, ale zda k tomu najdou odvahu!

Skutečně děsivé, strašidelné a hrůzostrašné
Neskutečné lekačky
Povedená hratelnost bez střelby