„Ahoj, právě jste navštívili stránky české módní značky Czech Losers. Jejími autory jsou známý herec, muzikant a módní návrhář Martin Písařík a mladá módní návrhářka Petra Kluzáková. Tvoříme originální módu pro pány i dámy, kluky i holky, pro vaši dobrou náladu a sexy pocit. Najdete u nás pohodlné kousky, bezva střihy a kvalitní materiály…,“ píše se v úvodu Písaříkova e shopu. A v okénku „Návrhář doporučuje“ atakuje vkus návštěvníka fešák, který má na holém vymakaném těle neuvěřitelnou, zřejmě krojem inspirovanou vestičku. Materiál budí dojem směsi kopřiv s fleecem a model stojí osm set padesát korun. Hoď do košíku!

Hodit do košíku můžete i honosnější verzi separátní oblekové vesty z tvídu s apartními černými paspulemi u bočních švů. Ta ovšem přijde na necelé dva tisíce. A pokud zatoužíte po karikatuře šarmu tradičního britského dandyho, přihoďte do košíku černým sametem (zřejmě je to samet) dekorovaný svrchníček z totožné tkaniny..

Objednávat mohou i parádnice. Minišaty ze strečové tričkoviny, dámské šedočerné kreace hodné zásilkového katalogu s prošlou platností. Nabízí se i pod boky nabraná sukénka ze stříbřitého metalu – za necelých šest stovek v ní uděláte díru na světa…

Prokletí básníci se v hrobě obrací

Nová kolekce příhodně pojmenované značky Czech Losers je podle Martina Písaříka, jenž tvoří v tandemu s kostymérkou Petrou Kluzákovou, inspirována Prokletými básníky. Což je tvrzení značně absurdní. V trendech zastaralé, ve snaze o invenci velmi rozpačité kreace z laciných materiálů nemají s jedinečností Verlaina, Baudelairea, Rimbauda a jiných mužů nic společného. Žádné rebelantství, ale gusto rádoby kreativní švadlenky z Horní Dolní…

Víc než sporné je i Písaříkovo konstatování, že jejich v e-shopu nabízené kreace jsou z kvalitních, hlavně zahraničních materiálů. Pokud by to taky bylo, měly by zcela jiné cenové relace. Uvěřit lze pouze dodatku pseudonávrhářů: „Šijeme v malých sériích a hlavně šijeme a nabízíme to, co se nám líbí.“

Loseři mají pré

Anglickému slovu loser (čti lůzr) slovník cizích slov připisuje význam smolař. Anebo je lze vnímat jako označení pro neschopného jedince - toho na konci řady, který věčně prohrává. Také můžeme licitovat, zda se od losera neodvíjí český výraz lůza – holota, sebranka, spodina…

Každopádně těžko říci, kolik zákazníků má stejné gusto jako Písařík s Kluzákovou, jež se oděvní značkou Czech Losers prezentují. Kolik lidí do nákupního košíku jejich hadříky dá a v euforii nad dobrým, cenově sympatickým úlovkem si uvaří nějakou z Babicových dobrot. Zapeče je i s eidamem, polije kečupem a okoření Podravkou…

Každopádně populární herec Michal Dlouhý módní vizi kolegy Písaříka podlehnul. Modely zn. Czech Losers vynesl na přehlídce a dokonce si je i objednal. „Šiju u Písaříka. Mám objednaný kabát a sako a uvidíme, co bude dál. Třeba se stane mým dvorním krejčím,“ nechal se Dlouhý slyšet v médiích.  

Slova pana Dlouhého musí u všech lidí, jež módě alespoň trochu rozumí, vzbudit depku, kam daleko to mohou loseři na našem trhu, v šatníku tzv. celebrit dotáhnout. Nepochybuji o tom, že někteří příznivci charismatického herce také budou o tvídovém saku uvažovat a především jeho fanynky na nákupní košík kliknou…

Fotogalerie
9 fotografií