Ministerstvo zahraničí tím zavádí nové služby pro české turisty v zahraničí - call centrum a dobrovolné registrace před odjezdem.

"Během několika málo minut tak budeme schopni předat například informaci o plánované evakuaci všem, kteří se do systému zaregistrují," řekl ve středu novinářům ministr zahraničí Jan Kohout ke konzulární novince. Vložené osobní údaje a kontakty pomohou k rychlému kontaktování turistů, v systému budou uchovány jen po dobu předpokládaného pobytu.

Podle Kohouta také začne během několika týdnů fungovat nové nepřetržité konzulární telefonní centrum, které bude pomáhat řešit případné potíže lidí pobývajících v zahraničí. Volající přitom bude hradit cenu místního hovoru.

"Občané v nouzi se za cenu místního poplatku dovolají na stálou službu ministerstva zahraničí," dodal ministr. Pracovníci call centra jim poradí, jak problém řešit, ministerstvo také může informovat jejich příbuzné a známé a zajistit pomoc českého velvyslanectví.

Turisté v zahraničí se při cestách mohou dostat do nejrůznějších potíží, častá jsou například onemocnění, okradení, nehody a ztráty dokladů.