Pátek 19. dubna 2024
Svátek slaví Rostislav, zítra Marcela
Oblačno, déšť 9°C

Letos až 100 km nových silnic: Babiš slibuje velkou výstavbu, z pomalých oprav viní aktivisty

Aktualizováno -
6. března 2020
10:57
Autor: ČTK - 
6. března 2020
10:16

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) bude letos stavět nebo opravovat 230 kilometrů dálnic a silnic. Z toho 100 kilometrů bude tvořit nová výstavba a zbytek opravy, včetně D1. Ekologičtí a jiní aktivisté teď v Česku blokují zhruba tři desítky důležitých dopravních staveb. Premiér Andrej Babiš (ANO) bude s ekology jednat. Premiér spolu s generálním ředitelem ŘSD Radkem Mátlem to uvedli na dnešní tiskové konferenci.

„Dopravní stavby nám blokují různí aktivisti. V první řadě Děti Země,“ uvedl Babiš. Děti Země principiálně blokují podle premiéra všechny dálnice. Vedle jednání s aktivisty stát podle něj chystá legislativu, která pomůže zpožďování staveb kvůli obstrukcím vyřešit. 

Oprava jednotlivých úseků dálnice D1 se kvůli obstrukcím aktivistů podle Babiše zpozdila v průměru o 444 dnů. Různé organizace a hnutí nyní blokují mimo jiné dostavbu dálnice D3 na České Budějovice, trasu z Brna přes Mikulov do Rakouska, D49 mezi Zlínem a Olomoucí, dva úseky D35 z Hradce Králové na Olomouc nebo úseky D43 z Brna směrem na Svitávku.

Dálnice do Polska v roce 2024

Oprava dálnice D1 bude letos pokračovat na sedmi úsecích, z toho čtyři by měly být dokončeny letos a zbytek do září 2021. V příštím roce by měly být také dokončeny dva nové úseky na dálnici D11 z Hradce Králové směrem na Jaroměř a na hranici s Polskem. Napojení celé trasy na polskou dálnici by mohlo být v případě urychlení prací díky nové legislativě v roce 2024.

Podle ministra dopravy Karla Havlíčka by měla stavby silnic urychlit novela zákona o urychlení výstavby dopravní, vodní a energetické infrastruktury, která umožní převést nebo vyvlastnit potřebné pozemky na stát hned po vydání územního rozhodnutí. Novelu označil za jeden z nejdůležitějších zákonů letošního roku.

Letos na podzim nebo příští rok na jaře začne stavba 32kilometrového úseku z Příbrami do Čimelic formou PPP. Úsek by měl být dokončený v roce 2023. Z Písku do Českých Budějovic bude dokončená tříproudová silnice do roku 2025.

Ředitelství silnic a dálnic bude letos hospodařit s rozpočtem přes 50 miliard Kč, což je podle Mátla dvojnásobek peněz proti roku 2014 a zároveň nejvíce od roku 2009.

cervena_sedma ( 6. listopadu 2020 12:55 )

Ať nekecá. V Německu i Rakousku mají Zelení a aktivisté daleko větší slovo a nic takového se tam neděje. U nás je problém hlavně v tom, že si lidi kolem těchto zakázek chtějí co nejvíc namastit kapsu. Takže je to spíš problém korupce a veřejných rozkrádaček. Žádní aktivisti.

hupys ( 6. března 2020 12:13 )

Čůroš Buroš tebe už řídí Havlíček, jen to ty koni nevíš.

iFender ( 6. března 2020 11:34 )

Zaplat panbuh za Babise.Me nevadi,ze je miliardar. Jak se rika "syte prase sezere 3x mene nez hladove". Uz vidim ty hladove ,hole pr*dele jak by to co jeste zbylo rozkradli.

mim33 ( 6. března 2020 11:32 )

Ano, estébák vyřeší vše.

villon ( 6. března 2020 11:07 )

Bureš je největší slibotechna v historii českoSlovenska.

Zobrazit celou diskusi