Volby se kvapem blíží a strany přešly do ostrých fází svých kampaní. Se zvyšujícím se napětím se před volbami zvyšují i výdaje na propagaci. V utrácení zatím vede koalice Spolu - vynaložila přes 60 milionů korun. Kolem 40 milionů vydala koalice PirStan, která utrácela například za pexeso, nebo také SPD Tomio Okamury. Premiér Andrej Babiš (ANO) investoval do knihy a sociálních sítí, kolik to hnutí ANO stálo, bude plně jasné až po volbách. ČSSD dala nejvíce peněz za billboardy a focení, avizovaných 20 milionů, které do kampaně zamýšlela investovat, už dávno přesáhla. Nejmenší výdaje má KSČM.
Před čtyřmi lety dalo všech devět sněmovních stran dohromady na své kampaně více než půl miliardy korun. Letos to vypadá, že kampaně budou levnější - důvodem je v některých případech nedostatek financí v důsledku prohry v minulých volbách do Sněmovny nebo ve volbách krajských. Strany ušetří i díky koalicím.
Letošní předvolební období je delší než obvykle. Prezident Miloš Zeman vyhlásil termín voleb devět měsíců předem. Strany volily různé strategie uvolňování prostředků - většina z nich však soustředila hlavní aktivity na září. Kdo kolik utrácel? A za co? Podívejte se na přehled.
slow-dance: Nejsem důchodce, v žádném případě nevolím slepence stran, kteří jsou tak neschopní, že nedokáže kandidovat strana sama za sebe, budu volit ANO.