Celá rekonstrukce Negrelliho viaduktu potrvá do roku 2019 a bude spojená s omezením provozu na linkách směřujících přes most na Masarykovo nádraží. Cena rekonstrukce ve výši zhruba miliardy korun nabízená vítězným sdružením firem Hochtief, Strabag a Avers je o téměř 150 milionů nižší, než kolik původně SŽDC předpokládala.

Havarijní stav

Oprava historického Negrelliho viaduktu je součástí plánované modernizace trati na Kladno s odbočkou na pražské letiště, která bývá často označována jako rychlodráha. Součástí plánovaných oprav bude kromě výměny železničního svršku a spodku rozebrání dvou mostních oblouků na Štvanici, které poškodily povodně a jejichž stav označuje SŽDC za havarijní.

Negrelliho viadukt je prvním pražským železničním mostem přes Vltavu a druhým nejstarším stojícím mostem v Praze. Spojuje Masarykovo nádraží přes ostrov Štvanici s Bubny. Stavba dlouhá 1100 metrů, která byla uvedena do provozu na začátku června 1850, je památkově chráněná. Jméno má po inženýru Aloisi Negrellim, který řídil jeho stavbu.