„Budeme využívat nádraží v Králově poli a v Židenicích. Vlaky z jiných zemí a z Prahy budou stavět na dolním nádraží u Zvonařky. Momentálně řešíme, jestli by tam mohly jezdit i některé vlaky z Tišnova,“ řekl Brněnskému deníku ředitel Kordisu Jiří Horský.

Pro mnohé Brňany i turisty to bude obrovská komplikace. Dopravní podnik ji chce alespoň částečně »zalepit« speciální tramvajovou linkou P6, která pojede z Králova Pole, a posílena bude i doprava ze Staré Osady.

Na hlavním nádraží se opraví koleje jedna a dvě a rekonstrukce se dočká i Pražský viadukt. Tyto práce přijdou zhruba na 150 milionů korun, ale tím oprava nekončí. Už v příštím roce se na hlavní nádraží dělníci vrátí zpět – tentokrát na takřka dva roky! Za zhruba dvě miliardy korun se tu bude renovovat zabezpečovací zařízení.

 

Další plánované rekonstrukce na železnici

* Momentálně již začala rekonstrukce v úseku Kuřim–Tišnov. Potrvá do prosince letošního roku a za více než 700 milionů se opraví železniční zastávka Kuřim, instalují se bezbariérové vstupy či nové nástupní ostrůvky.

* V květnu začne oprava na úseku Řikonín – Vlkov u Tišnova. Bude trvat až do prosince příštího roku a za 1,8 miliardy se opraví například železniční zastávka Řikonín, bezbariérové vstupy, nový informační systém a celkově se tu zrychlí trať.

* Opravy v úseku Okříšky – Zastávka u Brna jdou do finále. Skončit by měly letos v červenci. Za více než miliardu se tu zrychlila trať a zrekonstruovány byly železniční přejezdy.

Fotogalerie
6 fotografií