Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) podepsala smlouvu se sdružením firem Hochtief, Strabag a Avers na opravu pražského Negrelliho viaduktu. Opravy začnou nejdříve v červenci. Ve středu správa železnic stavebním firmám předala staveniště. Kvůli rozsáhlé rekonstrukci nebudou vlaky přes most jezdit na Masarykovo nádraží a budou končit v zastávce Praha–Bubny.
Bližší informace k chystaným omezením provozu plánuje SŽDC oznámit začátkem příštího měsíce, uvedl Illiaš. Stavební firmy teď staveniště oplocují a připravují se na zahájení prací.
Cestující čekají komplikace
Oprava historického Negrelliho viaduktu je součástí plánované modernizace trati na Kladno s odbočkou na pražské letiště, která bývá často označována jako rychlodráha. Součástí plánovaných oprav bude kromě výměny železničního svršku a spodku rozebrání dvou mostních oblouků na Štvanici, které poškodily povodně a jejichž stav označuje SŽDC za havarijní.
Takhle vypadalo loňské léto pod viaduktem:
Léto pod viaduktem začalo ve velkém stylu. Sázení květin, cukrová vata, plážový volejbal, smičcové kvarteto a popíjení vína v lehátku...
Autor: Eva Fornálová
Celá rekonstrukce Negrelliho
viaduktu potrvá do roku 2019 a bude spojená s omezením provozu na linkách směřujících přes most na Masarykovo nádraží. Cena rekonstrukce ve výši zhruba miliardy korun nabízená vítězným sdružením je o téměř 150 milionů nižší, než kolik původně SŽDC předpokládala.
Negrelliho viadukt je prvním pražským železničním mostem přes Vltavu a druhým nejstarším stojícím mostem v Praze.
Spojuje Masarykovo nádraží přes ostrov Štvanici s Bubny. Stavba dlouhá 1100 metrů, která byla uvedena do provozu na začátku června 1850, je památkově chráněná. Jméno má po inženýru Aloisi Negrellim, který řídil jeho stavbu.
Kolejiště před Negrelliho viaduktem
Autor: Jiří Bouda/Muzeum hl. města Prahy