„Cennějších příkladů secesní architektury mnoho nenajdeme. A je proto dobře, že Správa železnic věnuje Fantově budově péči, kterou si právem zaslouží. Stavební práce budou probíhat pod dohledem památkářů, ke slovu se stejně jako při předchozí etapě dostanou i restaurátoři. Výsledkem budou interiéry v podobě, jakou měly při otevření budovy před více než sto lety,“ řekl Kupka.

Zhotoviteli stavby jsou společnosti Avers a Geosan Group. Financování stavby zajistí Státní fond dopravní infrastruktury. Stavba je rozdělená na tři fáze. Pro cestující se v době bouracích prací uzavřou původní příjezdové haly.

Kromě vládního salónku se opraví také stávající kanceláře a na nádraží vzniknou nové komerční prostory. Promění se ale také příjezdová hala v jižní části budovy. Stavbaři zde například odstraní nepůvodní strop z poloviny minulého století. Nad příjezdovou halou by tak měl opět vzniknout vysoký prostor se secesním zdobením. V jižním podchodu se zrekonstruují veřejné toalety a Fantovu budovu s podchodem pak propojí nový výtah.

Hlavní nádraží v Praze bylo otevřelo 14. prosince 1871, tehdy s názvem Nádraží císaře Františka Josefa. Secesní Fantova budova vznikala v letech 1901 až 1909 a nahradila původní, už nevyhovující nádražní budovu. Právě vládní salónek zprvu fungoval jako místo, ve kterém čekala císařská rodina na vlakovou soupravu. Do roku 1977 sloužila Fantova budova jako hlavní odbavovací prostor hlavního nádraží. Svůj název nese po architektovi Josefu Fantovi, který byl autorem jejího návrhu.

Fotogalerie
5 fotografií

Fotogalerie
5 fotografií