„Po té trati přejede denně přes 200 vlaků a znamenalo to tady pravidelné zácpy,“ uvedl Kupka při zahájení. Dodal, že s ohledem na blízkou rezidenční zástavbu a stísněné poměry byla příprava náročná, ale stavba je opravdu nezbytně třeba. „Vlaků na této trati bude spíše přibývat,“ řekl.
Složitost přípravy z pohledu místních obyvatel potvrdil i starosta Velké Chuchle Jan Křen (ODS). „Boje to byly velmi dlouhé,“ řekl. Dodal nicméně, že stavba je nutná, protože auta na přejezdu nyní musejí čekat až 20 minut. Svoboda pak dodal, že nadjezd je zásadní nejen z dopravního, ale i bezpečnostního hlediska.
Práce uskuteční firmy Váhostav a Colas CZ a náklady SŽ zaplatí ze Státního fondu dopravní infrastruktury. Nadjezd bude podle informací správy dlouhý 170 metrů a spojí Starochuchelskou a Mezichuchelskou ulici. Po jedné jeho straně povede chodník.
Součástí projektu je i bezbariérový podchod, který vznikne v místě dosavadního přejezdu a bude ústit do tří směrů. „Chodci se z něj dostanou do Starochuchelské, Dostihové a také Radotínské ulice,“ uvedl Svoboda. Doplnil, že podchod navíc umožní přímé napojení na přesunutou chuchelskou železniční zastávku.