Nenáročné suchomilné rostliny vysadila na konci května ke kolejím Správa veřejného statku. Původně zelený koberec teď krásně rozkvetl.

Oživení a zpříjemnění lokality ale není jediný bonus, který rozchodníky kolejišti přinesly. „Snížila se i hlučnost a prašnost tramvajové dopravy,“ uvedla Adriana Jarošová z tiskového odboru magistrátu.

Loni zrekonstruované koleje mají jedno plzeňské prvenství. „Mimo krátké úseky v křižovatkách jsou osazené kolejnicemi železničního tvaru, tedy bez typicky tramvajového žlábku,“ doplnila Jarošová. Hluk a vibrace tlumí díly z recyklované pryže.

Linka tramvaje číslo 1od točny v Mozartově ulici na konečnou v Bolevci byla zprovozněna 25. května 1990.  Rozsáhlou rekonstrukci tak už potřebovala jako sůl. Tramvaje tu jezdily po kolejnicích na dřevěných pražcích uložených ve štěrku. Nového povrchu se dočkal úsek v délce 850 metrů.

VIDEO: Takhle to vypadalo, když na Kamenném vrchu v Brně rozkvetly tisíce konikleců velkokvětých.

Fotogalerie
7 fotografií