„Práce pokračují. Musíme do depa odtáhnout už nakolejenou jednotku, což je jeden vykolejený vůz pendolina a pět dalších, které zůstaly na kolejích. Pak budeme pokračovat v nakolejení prvního vozu,“ popsal mluvčí Správy železnic Dušan Gavenda.

Škoda na železniční trati se po důkladné kontrole zvedla z odhadovaných deseti na 20 milionů korun. Celková škoda po tragické nehodě tak přesáhne 46 milionů korun. Provoz na trati už byl téměř v plném rozsahu obnoven. Vlaky stanicí projíždějí bez omezení.

Po nehodě zůstávali v úterý v péči lékařů dva z pěti zraněných. Tři opustili nemocnici hned po ošetření. Do nemocnic putovalo pět účastníků události, muži ve věku mezi 40 a 53 lety a žena (24). Všichni byli při vědomí a mimo přímé ohrožení života. Utrpěli lehká a středně těžká poranění – otřes mozku a poranění končetin.

Strojvedoucí byl zkušený

Pokračuje vyšetřování příčin nehody. Drážní inspekce v pondělí předběžně připustila, že vlak neměl projet návěstidlem a nyní zjišťuje, proč se rozjel. Nehodu nepřežil strojvedoucí (†54) vlaku.

Video
Video se připravuje ...

V Bohumíně se srazilo pendolino s posunovací lokomotivou. Strojvedoucí (†54) zahynul. HZS Moravskoslezského kraje

Podle Českých drah byl ve svém oboru velmi zkušený. „Vzhledem k rodině ale nechceme jeho osobu více komentovat,“ řekl za České dráhy Petr Šťáhlavský. Dalších pět lidí se zranilo. Škoda se pohybuje zatím kolem 36 milionů korun.

Poškozený vlak nahradí jiná souprava. „Od 27. června do 5. července bude na těchto vlacích řazena mimořádně náhradní souprava InterJet místo jednotky pendolino,“ uvedly České dráhy na svém webu. České dráhy vlastní sedm pendolin, šest z nich denně vypravují a sedmé prochází plánovanou údržbou. Při poškození některé ze souprav je nutné ji nahradit.

Fotogalerie
28 fotografií