V práci se pracuje

Možná vám to přijde úsměvné, ale toto není samozřejmostí. Spousta lidí má pocit, že pokud pracují se svými kolegy na open space, musí je nutně seznamovat se svými každodenními problémy. Dobrý kolektiv je samozřejmě v každé firmě výhodou, ale nic se nemá přehánět. Kolega vás i všechny ostatní svými příběhy ruší a odvádí od soustředění se na práci. Pokud je tomu tak vícekrát za den, čas se pěkně nastřádá, a vy začnete být se svojí prací pozadu. Řešením není se začít někam ukrývat. Poproste ve vší slušnosti upovídaného kolegu, ať své historky vypráví v kuchyňce nebo během oběda. Buďte milý, ale nekompromisní. Jde přeci o váš čas.

Projděte se

Tato pauza je pro vaše pracovní tempo nesmírně důležitá. Pokud nechodíte na oběd mimo firmu, alespoň se běžte projít. Stačí pár bloků kolem firmy. Čerstvý vzduch vám vyčistí hlavu a večer nebudete mít pocit, že jste strávili celý den na jednom místě v kanceláři.

Meetingy

Než někomu kývnete na setkání, položte si otázku: Je opravdu nutné vidět se osobně, nebo se to dá vyřešit jinak? Jak u porad a schůzek nastavujete pevný začátek, stejně tak nastavte i pevný konec. Zabráníte tomu, že se meeting zvrhne v povídání nad kávou, volně se přelije do oběda a skončí o tři hodiny později, než jste předpokládali.

Autor: Shutterstock.com

Zapomeňte na Facebook

Sociální sítě, jako je Facebooku nebo Instagram vám ubírají neskutečně času. Pokud je nepotřebujete akutně k výkonu své práce, omezte jejich aktivitu v práci na minimum. Stanovte si dobu, kdy zkontrolujete své účty. Ráno a před odchodem z práce. Jinak se může stát, že na webu strávíte čas, který vám bude brzy chybět.

Osobní záležitosti

Objednat se k doktorovi, odpovědět kamarádce na e-mail, koupit na večer lístky do kina. Lidé mají pocit, kolik času ušetří, když si v práci vyřídí osobní věci. Opak je většinou pravdou. Nic není zadarmo a pracovní čas nabude na hodinách a ještě si můžeme znepřátelit šéfa.

Braňte se posluhování

Kolik úkolů je tak důležitých, aby jejich splnění nepočkalo do rána? Naučte se asertivně reagovat nejen na nadřízeného, který potřebuje „něco závažného“ dvakrát do týdne pět minut před vaším odchodem, ale i na kolegy, jež se pravidelně „zasekávají“ a potřebují pomoc. Pomoct můžete. Nemusíte.

Užitečné rady a tipy může také najít na www.prace.cz a www.jobs.cz