České dráhy to zdůvodňují propadem kurzu koruny vůči euru.

Nejvýhodnější tarify City Star loni vyšly se zákaznickou kartou na 3070 Kč, letos je to 3436 Kč. Stejný tarif pro skupinu čtyř osob podražil z 8624 Kč na 9836 Kč. Pokud chce cestující alespoň část cesty strávit vleže, musí si navíc připlatit.

Za převoz auta jedním směrem zaplatí dovolenkáři letos 1537 Kč, loni to bylo 1460 Kč. Změnu cen dráhy vysvětlují především pohybem kurzu koruny vůči euru, neboť ceny mezinárodních jízdenek se vypočítávají z údajů v eurech. Zatímco loni byl takzvaný železničářský kurz 25 korun za euro, letos je 27,20 korun za euro.

Romantický záliv ostrova Korčula.
Autor: SHUTTERSTOCK.COM

Vlak bude z Prahy jezdit každý den do 4. září, ze Splitu vyrazí poslední spoj do Prahy 5. září. Jízdní doba se proti loňsku zkrátí o hodinu a půl na 20,5 hodiny. České dráhy budou vlak provozovat ve spolupráci se slovenskými, maďarskými a chorvatskými železnicemi.

Autovlak z Prahy do Splitu dráhy provozovaly od roku 2003 jako zvláštní spoj s týdenní frekvencí. V roce 2006 tento spoj zrušily a v nové podobě jej znovu zavedly v roce 2007, tentokrát jako pravidelný rychlík, který jezdí denně. Loni vlak přepravil 956 automobilů a motocyklů, předloni o sto méně.

Chorvatsko je dlouhodobě nejoblíbenější prázdninovým cílem Čechů. Loni sem podle oficiálních údajů zavítalo 629.000 českých rekreantů, což je o sedm procent méně než předloni. Dvě třetiny Čechů míří na Jadran vlastním vozem.