Seniorce bojující s rakovinou lékaři dovolili jet po léčbě k moři, cestu si naplánovala s kamarádkou. Problémy se objevily, ještě než vyrazily. „Měly jsme objednaný jiný hotel, pět dní před odletem nám sdělili, že neotevřel a nabídli nám Prestige Resort a Aquapark. Vypadal hezky, tak jsme kývly,“ vypráví Ivana Slavíčková. Záhy však přišlo další rozčarování.
„Tři dny na to volali, že akvapark nefunguje. O tom, že nefungují ani bazény, však nebyla řeč,“ tvrdí. Prvních pár dní po příjezdu bylo v provozu jen brouzdaliště, bazén se slanou vodou otevřeli až sedmý den a záhy ho znovu vypustili.
„Za deset dní jsem byla ve vodě třikrát, v moři jednou. Měly tam být pozvolné schůdky, ve skutečnosti to bylo ale nebezpečné,“ popisuje. Po návratu zájezd reklamovala, jak jí poradil delegát. „Rozhodli o kompenzaci pět procent, tedy 819 korun, zájezd vyšel na 16 390 korun. Napsala jsem jim, že nesouhlasím,“ dodává Slavíčková.
Dětský bazén nejprve napustili, pak ho ale zase vypustili a začali opravovat. Ivana Slavíčková
Voda daleko, jídlo bídné
Turistku naštval i špatný výběr v rámci all inclusive. „Jediná voda byla v barelu v jídelně vzdálené několik set metrů od pláže, láhev jsme si ale musely koupit a chodit si čepovat. Ke kávě nebylo mléko, výběr jídla byl otřesný,“ zlobí se Slavíčková.
Kruté vraždy Čechů za hranicemi: Uškrcená přítelkyně v Bulharsku, pár rozstřílený v autě i případ Kramný

Marné čekání na delegáty
Den po příjezdu byla naplánovaná schůzka s delegátem. „Osm lidí na něj čekalo hodinu, vůbec nedorazil. Po několika dnech se nám ho povedlo odchytit. Když jsem mu všechno řekla, jen konstatoval, že to máme po návratu reklamovat,“ popisuje Slavíčková.
Jak se k situaci staví cestovka?
„Velice nás mrzí, že klientka nebyla s dovolenou spokojená a omlouváme se za způsobené komplikace. V tuto chvíli probíhá odvolací řízení k reklamaci a zjišťujeme další podrobnosti. Klientku budeme o výsledku brzy informovat. S ohledem na probíhající šetření nyní nemůžeme poskytovat další informace,“ řekla mluvčí CK Blue Style Simona Fischerová.
Ombudsman Blesku: Pět procent je směšně málo
Podle právníka by ženy za všechny závady mohly u soudu vymoci cca 25 procent. „Těch pět procent je směšně málo. Při dané ceně zájezdu by ale odměna právníkovi byla vyšší než vysouzená částka. Kompenzovat by měli bazén za 15 až 20 procent, nějaká procenta za akvapark i sprchu, byť to se těžko dokazuje,“ tvrdí Jakub Keresteši z projektu Zkazenadovolena.cz, kam se mohou napálení turisté obrátit o radu.
Nejde o první problém
Pro CK Blue Style se letos nejedná o první problém. Začátkem roku měl jejich dopravce Skyline Express sérii zpožděných letů, které odmítal zákazníkům kompenzovat. Cestovka s ním ukončila spolupráci a od června přešla k rumunským Hellojets.
Zklamáním byl pro paní Ivanu také vstup do moře. Ivana Slavíčková