Trable Čechů v dovolenkovém ráji: Zaplacený egyptský luxusní hotel pro ně neměl místo

Takovou dovolenou skupinka Čechů, která v uplynulých dnech dorazila do oblíbeného egyptského letoviska Hurghada, jistě nečekala. V pětihvězdičkovém hotelu Calimera Blend Paradise jim oznámili, že nemají volné pokoje. Cestovní kancelář sice nabídla náhradní ubytování, to ale podle dovolenkářů kvalitou neodpovídalo tomu, co si zaplatili.
Zpočátku vše vypadalo nadějně. V hotelu dostali všichni náramky, mohli na snídani i k bazénu, ale ani po šesti hodinách se nedočkali přidělení pokoje. Přivolaný delegát cestovky oznámil, že hotel žádné volné nemá, je plně obsazený, a tak se buď ubytují v budově mimo hlavní areál, nebo v jiném hotelu. Obě varianty ale byly horší kvality než to, co si turisté zaplatili.
Horší ubytování
Nepříjemnost se má podle serveru Tn.cz týkat asi dvou desítek klientů cestovek Exim Tours a CK Fischer ze skupiny DER Touristik. Část lidí zůstala v původním hotelu, ale v depandanci, další se přesunuli do Titanic Royal Resortu. Jenže ten kvalitou původní objednávce neodpovídal ani zdaleka. „Akvapark, kvůli kterému jsme hotel vybírali kvůli dětem, tam nebyl,“ popsala paní Jana. Navíc moře bylo mělké po kotníky a resort daleko od centra.
Rodina proto nekompromisně trvala na ubytování v odpovídajícím hotelu. A zadařilo se. Serenity Sky Arc Sahl Hasheesh už kvalitou vyhovoval. „Tady jsme konečně spokojení. Ale museli jsme si to doslova vybojovat. Dva dny byly z dovolené pryč a nervy úplně v háji,“ dodala paní Jana.
Kontroverzní overbooking
Turisté doplatili na často provozovanou kontroverzní praxi, tak zvaný overbooking. Hotel nabere víc rezervací, než má kapacitu, a doufá, že někteří klienti nedorazí nebo rezervaci zruší. Když se tak nestane, má část rekreantů smůlu.
„Na letišti jedné rodině rovnou řekli, že bydlet v Calimeře nebudou. Nabídli jim Titanic Palace,“ uvedla paní Jana. Jenže v hotelu spojeném s kauzou Petra Kramného by se necítila dobře.
Hlavně nenechat si nic líbit
„V jednu chvíli jsme měli pocit, že to mají opravdu dopředu připravené a počítají s tím, že polovina lidí si prostě nestěžuje,“ dodala. Klienti sepsali i reklamační protokol, a ti, kteří se hlasitě ozvali a nenechali si celou situaci líbit, se odpovídajícího hotelu dočkali.
Jenže ne každý má po nočním letu dost sil na handrkování se o odpovídající zaplacené bydlení. „Člověk je unavený, nevyspalý, má s sebou děti a během minuty se má rozhodnout, co dál,“ dodala dovolenkářka s tím že právě na to provozovatelé hřeší.
Smejd!!!