Prodeje letních zájezdů v plném proudu: Která destinace u Čechů „frčí“ nejvíc?

Autor: ČTK - 
21. června 2025
10:50

Prodeje letních zájezdů jsou letos na podobné úrovni jako loni, největší zájem mají Češi o Řecko, následují Turecko a Egypt, řekla ČTK výkonná ředitelka Asociace českých cestovních kanceláří a agentur Kateřina Chaloupková. Podle prodejců, které ČTK oslovila, pokračuje zvýšený zájem o dovolené mimo hlavní sezonu, tedy například v červnu nebo září. Hoteliéři v Praze očekávají větší počet zahraničních turistů než v minulém roce, přibýt by měli hlavně hosté z Asie, řekl ČTK prezident Asociace hotelů a restaurací Václav Stárek.

Vzhledem k vysokým prodejům v loňském roce cestovní kanceláře (CK) a agentury neočekávají, že by letošní sezona byla výrazně úspěšnější, uvedla Chaloupková. Podle místopředsedy Asociace cestovních kanceláří Jana Papeže dosavadní vývoj poptávky ukazuje na to, že by prodeje letních zájezdů mohly letos meziročně vzrůst v průměru o pět až sedm procent.

Obsazenost pražských hotelů by měla v létě dosáhnout 70 až 75 procent. Počet rezervací je zatím srovnatelný s minulým rokem, lidé ale ubytování čím dál častěji řeší na poslední chvíli, uvedl Stárek. „V letošní sezoně očekáváme zvýšený zájem o ubytování a cesty do Prahy ze strany zahraničních turistů, mimo jiné z důvodu rozšíření leteckých spojení do Prahy. Hlavní nárůst předpokládáme u turistů z Asie,“ dodal Stárek.

Vyšší útrata než loni

Útrata za letní zájezd letos meziročně stoupla o pět až deset procent, řekl mluvčí CK Alexandria Petr Šatný. Část nárůstu jde podle něj na vrub vyšších nákladů, Češi mají ale také větší zájem o kvalitnější služby. Podle mluvčí cestovní agentury Invia Jiřiny Ekrt Jiruškové průměrná útrata za dovolenou v Řecku, Turecku či Egyptě se u tří až čtyřčlenné rodiny pohybuje mezi asi 64.000 a 77.000 Kč.

Nižší teploty či příznivější ceny podle prodejců stojí za růstem zájmu o letní dovolené mimo hlavní sezonu. Podle Jiruškové nárůst poptávky dosahuje asi 15 procent. „Výrazně se na tomto růstu podílejí zejména destinace jako Chorvatsko, Řecko, Maďarsko či Itálie, ale také poznávací zájezdy,“ uvedla generální ředitelka CK Travel Family Martina Blahová. Portál Travelking letos zaznamenal meziročně o desetinu vyšší zájem o květnové termíny, řekl za firmu Štěpán Pospíšilík.

Podle mluvčí CK Blue Style Simony Fischerové už v létě není velký prostor pro růst prodejů. „Narážíme na kapacity letišť i kapacity v destinacích,“ uvedla. Zájem podle ní lidé letos mají mimo jiné o Kapverdy. „Nicméně logicky vítězí destinace s největší kapacitou, protože například naše letošní novinka – Albánie – přece jen nenabízí tolik hotelů jako třeba Řecko nebo Turecko,“ doplnila.

Podle mluvčí CK Čedok Kláry Divíškové Češi častěji vyráží také na Madeiru nebo menší řecké ostrovy Thassos a Lesbos. Třetinu tržeb za letní dovolené na portálu Slevomat pak tvoří Polsko, uvedl šéf marketingu Matěj Dvorský. Skupina DER Touristik CZ sdružující CK Fischer či Exim Tours upozornila i na rostoucí zájem o odlety z regionálních letišť.

Video  Český konzul v Chorvatsku: Pátrali po ztracené české turistce! Na co si dát pozor?  - Bára Holá
Video se připravuje ...

Buďte první, kdo se k tématu vyjádří.

Zobrazit celou diskusi