„Deska pochází ze 70. let 20. století, má tloušťku 1,7 metru a je předpjatá lany, která jsou již na hraně životnosti. Jakýkoliv neopatrný zásah do této konstrukce může narušit její stabilitu. Proto jsme pod ní vybudovali podpůrnou nosnou ocelovou konstrukci a řezy budeme provádět striktně podle projektu statika," uvedl vedoucí projektu Vojtěch Lacina z firmy Metrostav DIZ.

V letošním roce dělníci rozřežou první část desky, druhou potom v příštím roce. Kvůli bezpečnosti cestujících bude muset DPP přerušit provoz metra ve zmíněném úseku linky C. Výluka se kromě nadcházejícího víkendu uskuteční letos ještě v několika dalších. „Budeme se snažit zachovat obousměrný provoz povrchové dopravy v Křižíkově ulici, byť s lokálními omezeními, pokud to stavebně bude možné. Bude samozřejmě záležet na tom, jak budou probíhat bourací práce," uvedl projektový manažer DPP Daniel Veverka.

Kromě výměny monolitické desky bude DPP letos pokračovat v opravě samotného vestibulu stanice. Opravena bude hydroizolace a následně dělníci nainstalují novou konstrukci s ocelovým roštem s železobetonovou deskou. Na původní místo se vrátí dočasně přeložené inženýrské sítě. „Pokud stavební práce půjdou podle harmonogramu, na konci letošního roku bychom jeho část (vestibulu) opět zpřístupnili cestujícím," uvedl Veverka.

Stropní deska má rozlohu 5450 metrů čtverečních. Stavbaři dosud vyměnili 91 z celkových 131 prefabrikovaných předpjatých nosníků. Každý z nich měří 23 metrů a váží zhruba 28 tun.

Cestující budou muset o víkendu využít náhradní autobus XC, který pojede mezi I. P. Pavlova a Nádražím Holešovice. K dispozici bude rovněž tramvajová linka číslo 36, která pojede ze Zvonařky na Karlovo a dále na Václavské náměstí a odtud přes Masarykovo nádraží na Florenc a bude pokračovat na Palmovku a do Kobylis.

Fotogalerie
6 fotografií