„Rádi bychom to společně s DPP využili jako určitý typový vstup pro vhodné příležitosti, protože si myslím, že je to architektonicky zdařilé. Byl bych velice rád, aby na tom nebyly reklamy a zůstalo to čisté,“ řekl Hlaváček.

Vstup tvoří černá konstrukce, která je prosklená. Na sklech jsou nalepeny znaky metra a další symboly, které mají zabránit ptákům v nárazu. Označení metra je bílým písmem na černé ceduli se žlutým pruhem symbolizujícím linku metra B. Střechy obou vstupů jsou takzvaně zelené a bezúdržbové a rostou na nich netřesky a rozchodníky.

„Přístřešek je i praktický. Při nepřízni počasí ochrání schody, cesta je tak bezpečnější, a tím, že tu jsou eskalátory, tak je to přívětivější i pro technologie. Budeme rádi, když budou vznikat na jiných stanicích metra,“ řekl Witowski. Nový vstup má rovněž stanice metra A Jiřího z Poděbrad, kde však výstupy nejsou zastřešené. Podle Hlaváčka je to výjimka daná projektem zahájené celkové obnovy náměstí Jiřího z Poděbrad.

Oprava vstupů u Masarykova nádraží je součástí opravy ulice Na Florenci. V podzemí vznikla takzvaná modro-zelená infrastruktura. „Vykopali jsme do několikametrové hloubky všechen základ a zavezli ho v karbonu namáčeném štěrku, který absorbuje násobně víc vody, která se prosakuje skrze dlažbu, a neodteče do kanalizace. Nasákne se do kamení a vypařuje se v teplém období a zespodu zavlažuje zeleň a zvlhčuje centrum města,“ řekl Dospiva.

V okolí nádraží buduje Penta nové domy. Loni v říjnu dokončila práce na dvou budovách. Stavba trvala přes dva a půl roku, započala v březnu 2021. Celková investice dosáhla 2,5 miliardy korun. Další peníze bude společnost investovat do plánovaného přestřešení kolejiště, které by se podle zástupců Penty mohlo začít stavět koncem března letošního roku. Správa železnic zároveň letos zahájila přestavbu nádraží, při které přibudou dvě koleje.

Fotogalerie
10 fotografií