„V prvních etapách stavby bude provedeno odstranění vzrostlé zeleně, sejmutí stávajících obrub a zahájení přeložek horkovodu, kanalizací, vodovodů a dalších inženýrských sítí. Jakmile tyto jednotlivé přeložky proběhnou, začne výstavba nového podchodu a nové tramvajové trati,“ píše se na webu.

Ulice Na Pankráci bude v daném úseku uzavřena ve směru z centra a řidiči budou muset jezdit po objízdných trasách. Buď budou muset jet mezi náměstím Hrdinů u stanice metra C Pražského povstání po ulici 5. května, tedy po severojižní magistrále, nebo úsek objet Hvězdovou, Pujmanové, Milevskou a po ulici Na Strži. Ve směru do centra bude provoz zachován ve dvou pruzích, zúžení do jednoho pruhu budou pouze vždy jen v místě, kde to bude nezbytně nutné.

Většina linek MHD zůstane ve svých trasách. Pouze autobusová linka 134 pojede od začátku obousměrně po objízdné trase ulicemi Milevská, Pujmanové a Hvězdova.

Stanice linky metra C Pankrác bude pro cestující kvůli stavbě přestupu na trasu D uzavřena od 1. ledna 2025 po dobu jednoho roku. Při výluce DPP rovněž zrekonstruuje samotnou stanici a její vestibul. Vlaky budou při výluce stanicí projíždět. Právě kvůli jejímu uzavření chce DPP prodloužit tramvajovou trať.

DPP začal loni stavět novou linku metra D z Pankráce do Písnice. Jako první vzniká úsek z Pankráce na Olbrachtovu, který vyjde na 14,5 miliardy korun a jehož součástí je i nová stanice Pankrác s přestupem na linku C. Práce potrvají 90 měsíců, tedy asi sedm a půl roku. DPP vybral dodavatele pro druhý úsek z Olbrachtovy na Nové Dvory, avšak proti výběru se ohradil jeden z uchazečů a výběr nyní řeší antimonopolní úřad.