DPP oznámil, že firma Eurovia CS zvítězila ve výběrovém řízení, loni v listopadu. Cena stavby tratě je zhruba 1,24 miliardy korun bez DPH. Stavba potrvá asi tři roky.

„Výběr vítěze jsme již oznámili. V zákonné lhůtě se nikdo z dalších účastníků neodvolal, proto jsme nyní mohli podepsat s dodavatelem smlouvu a zanést ji do registru smluv. Výběrové řízení je tak završeno a můžeme se posunout dál. Vítěz nyní připraví dokumentaci pro provedení stavby a další dokumenty,“ řekl Šabík. Jaká budou po dobu stavby platit omezení nebo výluky, se podle Šabíka definitivně rozhodne až po dopracování a schválení všech potřebných dokumentů. Od schválení a přípravy dokumentů se pak bude odvíjet termín zahájení samotných prací. Podle informací ČTK by se tak mohlo stát v řádu několika měsíců.

Tramvaje v horní části náměstí jezdily do roku 1980. Oproti původnímu stavu budou koleje po straně náměstí a uprostřed vznikne promenáda. Dělníci opraví chodníky a vozovky, vysázejí zeleň, opraví se stanice metra Muzeum a vznikne podzemní nádrž na zachytávání dešťové vody. Město také na náměstí počítá s utlumením provozu automobilů, které pojedou částečně po tramvajových kolejích.

Václavské náměstí je dlouhé 682 metrů a přibližně 60 metrů široké. V roce 2020 začala rekonstrukce spodní části náměstí, kterou město z většiny dokončilo loni na podzim. Poté pokračovaly práce na dvou menších plochách u kolejí z Jindřišské do Vodičkovy ulice, které již byly přípravou pro stavbu tramvajové trati v horní části.

Video
Video se připravuje ...

Takto vypadaly první minuty roku 2024 v Praze. Blesk

Fotogalerie
17 fotografií