Modernizace celého úseku zahrnuje přidání druhé koleje a elektrifikaci. Současně se podle mluvčí zruší všechny přejezdy. Na povrchu trať povede pouze v lokalitě Stromovky, poté vlaky vjedou do tunelu. V podzemí se bude nacházet i přesunutá stanice Praha-Dejvice, ze které bude přímý přestup na metro. „Stávající nádražní budova bude opuštěna,“ uvedla mluvčí.

Aktuálně se v projektu železnice na letiště modernizují úseky mezi Bubny a Výstavištěm a také mezi Kladnem a zastávkou Kladno-Ostrovec. „Další části tratě jsou v různém stadiu přípravy. Konkrétně pro úsek z Výstaviště do Dejvic již byla dokončena dokumentace pro územní řízení, v první polovině letošního roku předpokládáme vydání územního rozhodnutí," sdělila mluvčí.

Dodala, že stavba Modernizace trati Praha-Výstaviště (mimo) - Praha-Dejvice (včetně) je schválena ke spolufinancování Evropskou unií z Nástroje pro propojení Evropy (CEF).

Fotogalerie
4 fotografie