Projekt počítá s novou podobou stanic i vybudováním zcela nové zastávky Praha-Liboc. Podobně jako v případě dalších úseků bude nově natažené elektrické vedení a budou vybudované dvě koleje, což umožní zkrácení intervalu vlaků. Zrušením všech přejezdů chce Správa železnic zvýšit bezpečnost provozu a umožnit vyšší traťové rychlosti.

Vítězný projektant vypracuje dokumentaci pro společné povolení. Stavba bude začínat v podzemní stanici Praha-Veleslavín, která bude přestupním bodem na metro a další spoje MHD. Její podoba vzešla z mezinárodní architektonické soutěže. Nově vybudovaná zastávka Praha-Liboc bude umístěna mezi Brodeckou ulicí a ulicí U Prioru. Koncová stanice celého úseku v Ruzyni se pak přesune na opačnou stranu Drnovské ulice. Cestující tak získají snadný přestup mezi vlaky od Kladna a na letiště.

 

Projekt modernizace železnice z Prahy do Kladna s připojením Letiště Václava Havla je rozdělen na více než desítku staveb. Náklady celého projektu se budou podle generálního ředitele Správy železnic Jiřího Svobody blížit 50 miliardám korun, přičemž ještě předloni je odhadovala Správa železnic na 43 miliard korun. V letech 2017 až 2020 byl rekonstruován Negrelliho viadukt, loni začala přestavba trati mezi stanicemi Kladno a Kladno-Ostrovec. Začátkem letošního roku se pak zahájila rekonstrukce úseku mezi pražskými Bubny a Výstavištěm.

Letos plánuje Správa železnic vyhlásit tendry pro stavbu mezi Ruzyní a Kladnem a modernizaci stanice Praha Masarykovo nádraží. Následovat by měly práce v úseku mezi Praha-Ruzyně a Letištěm Václava Havla a na novostavbě stanice přímo na letišti. Od roku 2025 se plánuje přestavba tří úseků mezi novou zastávkou Praha-Výstaviště a stanicí Praha-Ruzyně. Na závěr přijde na řadu takzvané zaokruhování, které umožní přímé spojení letiště s Kladnem. „Věřím, že se z Prahy svezeme na Letiště Václava Havla v tomto desetiletí,“ dodal Svoboda.

Fotogalerie
7 fotografií