Náročnou opravu kolejí mezi Újezdem a Klárovem rozdělil dopravní podnik do tří etap. První startuje 28. ledna uzávěrou Letenské ulice. Auta ani tramvaje kvůli ní Malou Stranou neprojedou přes dva měsíce. „Jde o velmi frekventovanou trasu. Koleje vykazují zvýšenou míru opotřebení. Kolejnice mají 22 let a jsou na hranici životnosti. Jedná se o částečně preventivní opravu,“ sdělil technický ředitel pražského dopravního podniku Jan Šurovský.
Druhá etapa začala v pondělí 13. února a potrvá do 4. března. „V této etapě bude dopravní podnik opravovat tramvajovou trať v Karmelitské ulici v úseku od Malostranského náměstí po křižovatku s Helichovou ulicí. Karmelitská ulice bude během této etapy obousměrně uzavřena pro veškerou dopravu od křižovatky s ulicí Tržiště po křižovatku s Hellichovou ulicí. Letenská ulice bude naopak opět plně průjezdná,“ informuje dopravní podnik.
Z Malostranské také od pondělí jezdí náhradní autobusová doprava X20 a to v trase Malostranské náměstí – Malostranská – Malostranské náměstí, autobus jezdí s intervalem 5 minut. Linka 194 bude jezdit ve své standardní trase.
Objízdné trasy
Úsek je uzavřen i pro automobilovou dopravu, aby se zajistila obslužnost důležitých institucí a provozoven v oblasti. „Příjezd na Malostranské náměstí bude v této etapě možný pouze od Klárova Valdštejnskou a Tomášskou ulicí, výjezd pak Letenskou ulicí. Příjezd i výjezd do/z ulic Tržiště a Vlašská bude obousměrně umožněn pouze od Malostranského náměstí. Dopravní obslužnost velvyslanectví sídlících v ulicích Tržiště a Vlašská, jakož i nemocnice Milosrdných sester sv. Karla Boromejského tak zůstane zachována,“ sdělil dopravní podnik
„Příjezd do Hellichovy a Nebovidské ulice a na Maltézské náměstí bude v této etapě umožněn pouze od Újezdu. Výjezd z této oblasti bude možný opět pouze zpět přes Hellichovu ulici a Újezd. Dopravní obslužnost velvyslanectví, institucí a provozoven v této oblasti zůstane zachována.“
Před uzavřením pravého břehu panovala mezi veřejností obava, že se veškerá automobilová doprava přesune na levý břeh, kde způsobí kolaps jak automobilové dopravy, tak hlavně MHD. I když obyvatelé objízdných tras i levého břehu pociťují zhuštění dopravy, hororové předpovědi se zatím nevyplnily. Řidiči se snaží především pro tranzit městem volit trasu tunelovým komplexem Blanka.
Takto dopadne člověk, který se za jízdy nedrží a tramvaj prudce zabrzdí. Veronika Foltová