„Práce na obnově trojské lávky pokračují bez přerušení, výjimečná situace spojená s koronavirem měla pouze částečné dopady na plnění některých dílčích termínů, nicméně neohrozila celkový harmonogram stavby,“ uvedl Hofman.

V současné době jsou podle mluvčího magistrátu hotové železobetonové i ocelové části mostních pilířů a dokončují se železobetonové mostní opěry na obou březích. Pokračují také práce na výrobě ocelové konstrukce lávky. Segmenty lávky, tvořící střední mostní pole, budou stavebníci začátkem června usazovat na mostní pilíře. „Montáž středního segmentu předpokládáme začátkem června - patrně 9. Termín však není možné stanovit s jistotou,“ uvedl Hofman s tím, že termín prací bude záviset na počasí a na stavu vody ve Vltavě. Některé segmenty mostu se totiž budou při montáži stěhovat pontonem po řece. Montážní práce tak budou daný den trvat několik hodin.

Lávka bude 256 metrů dlouhá, čtyři metry široká a snese zatížení až 500 kilogramů na metr čtvereční, tudíž po ní může přejet vozidlo o hmotnosti až 3,5 tuny. Most bude mít obloukový spojitý nosník z ocelového profilu s potrubím o průměru 913 milimetrů. Některé části mostovky budou z nerezové oceli, povrch pro pěší bude z velmi tvrdého dřeva azobe. Již dříve to uvedl vedoucí projektu Tomáš Záruba. Celá trojská lávka by měla být osazena do půlky července, následně budou pokračovat kompletační práce.

Původní lávka se zřítila 2. prosince 2017 a zraněni byli čtyři lidé, z toho dva vážně. Případ stále vyšetřuje policie. Původní lávka byla postavena tzv. předpjatou konstrukcí, kdy jsou například lana v betonu.

Na konci prosince 2017 vyplul mezi Císařským ostrovem a Trojou přívoz, který nahradil zřícenou lávku. V provozu bude až do dokončení nové lávky, poté bude zrušen.

Video
Video se připravuje ...

Osazování pilířů. Veronika Foltová

Fotogalerie
40 fotografií