V uspěchaný adventní čas dostali Pražané možnost se v metru na jedno odpoledne zastavit a zaposlouchat se do melodií vánočních koncertů, které pro cestující poosmé uspořádal Dopravní podnik hlavního města Prahy (DPP) ve spolupráci s Konzervatoří a Vyšší odbornou školou Jaroslava Ježka.

Odpoledne odstartoval ve 13:00 koncert v atriu metra Florenc (C) neotřelým hudebním projektem studentů Konzervatoře Jaroslava Ježka, Pražské konzervatoře a HAMU s názvem RÉ:JOUISSANCE:ENSEMBLE. Během téměř sedmihodinového muzikantského festiválku zazněly nejrůznější žánry od pop-rocku, přes jazzmoderní písně v rockabilly stylu (pozn.red.: rockabilly je jedním z nejstarších stylů rockenrollové hudby, který se začal utvářet začátkem 50. let 20. století), funky až po valašské lidové písně.

Provoz metra přitom nebyl nikterak omezen. Plocha vyhrazená kapelám nebyla umístěna na perónu, ale v atriu před vstupem do metra za turnikety. „Zvolili jsme největší stanice metra, které jsou velké, přestupní, s velkým pohybem cestujících, tedy pro podobnou akci velmi vhodné," sdělila Hana Pohanová z tiskového oddělení DPP.

Ochutnávka z vánočního Nalaďte se:

Video
Video se připravuje ...

Magdalena Ochotná & Manoli Eva Fornálová

Pasažéři pražského metra si odpolední hudební zpestření pochvalovali. „Ideální by bylo, kdyby dopravní podnik vymyslel častější, klidně denní, koncertování. Dokázala bych si představit, že by mi živá hudba zpříjemnila každé odpolední odjíždění domů z práce," těšila se z akce Pražanka Iveta, která se stejně tak jako každý druhý na pár minut zastavila před vystupujícími muzikanty. V rámci odpoledne vystoupil i pěvecký sbor dopravního podniku, který vznikl před devíti lety. 

Dopravní podnik zatím každodenní rozveselování cestujících nemá v plánu. „Hudba k Vánocům neodmyslitelně patří. Stejně by to měl být klid a pohoda, což ale v předvánoční době často chybí. Jako nejvýznamnější pražský dopravce umožňujeme lidem uspíšit svůj přesun, touto akcí bychom však rádi chtěli spěchajícím cestujícím alespoň na jedno odpoledne nabídnout chvíli odpočinku, možnost zaposlouchat se a zkrátka si užít hudbu šikovných muzikantů. Nebo třeba jen objevit krásu jiných žánrů, které by jindy sami ani nevyhledali,“ říká Josef Voltr, vedoucí odboru Marketing a obchod DPP.

Fotogalerie
18 fotografií