„Byli jsme jedním z mála velkých měst v České republice, v němž lidé museli při přestupech mezi autobusy a vlaky opravdu daleko. To jsme chtěli změnit,“ uvedl primátor Martin Baxa. Vzdálenost mezi autobusovým a vlakovým nádražím se nyní zmenšila ze zhruba 3,5 kilometru na několik desítek metrů.

Součástí nového terminálu, postaveném na městském pozemku, jsou stání pro autobusy, zastřešené nástupiště, provozní objekt, odstavná plocha i eskalátory propojující terminál s podchodem od vlakového nádraží.

V blízkosti tramvaje i trolejbusy

„Vlastní terminál se nachází v západní části, ve východní je odstavná plocha, která slouží rovněž jako obratiště pro trolejbusy Plzeňských městských dopravních podniků,“ popsal náměstek primátora Pavel Šindelář.

V blízkosti vedou dvě klíčové tramvajové linky a také většina trolejbusových linek. Terminál poslouží nejen Plzeňanům, ale i občanům celé plzeňské aglomerace, kteří do krajské metropole jezdí do školy či za prací.

„Na autobusový terminál budou nově zajíždět spoje páteřní autobusové linky od Tachova, spoje autobusových linek, které do Plzně přijíždí od Losiné, Starého Plzence, Chrástu, Zruče-Sence a Rokycan. O víkendu také spoje linek obsluhující severní Plzeňsko od Třemošné až po Kralovice a Kožlany,“ vypočetl zástupce ředitelky Plzeňského organizátora veřejné dopravy Petr Náhlík.

Všechny tyto linky již nebudou zajíždět na Centrální autobusové nádraží, respektive do zastávek Habrová či Mikulášská na Slovanech.

 

Fotogalerie
9 fotografií