„Je předčasné říct, zda přibylo cestujících a kolik, ale prázdné vozy tam rozhodně nejsou vidět,” uvedl náměstek primátorky Petr Dolínek (ČSSD) k opatření, v jehož rámci zajíždí do Letňan každá souprava metra. Dříve jezdila pouze každá druhá. „Ropid bude dělat čtyři měsíce sčítání, a to včetně adventu, abychom s městskými částmi zjistili, zda je rozšíření provozu efektivní. Já si myslím, že ano,” řekl Dolínek.
Propocení cestující v tramvajích. Dopravní podnik slibuje: Do konce roku bude už 126 vozů s klimatizací.…
Konec příměstských autobusů v Ládví?
Podle Dolínka by po zrušení tzv. pásmování mohly končit v Letňanech některé příměstské linky, které dnes jezdí na Ládví. Které to budou, není rozhodnuto. Pro autobusy pak vznikne v Tupolevově ulici v úseku od křižovatky s Kosteleckou ulicí po zastávku Trutnovskou nový vyhrazený pruh.
Změnit by se mohl také interval autobusů v Letňanech, a to tak, že by byl zkrácen na v průměru tři minuty. Dolínek řekl, že město jedná s dopravním podnikem a řeší počty řidičů. „Tato úprava čeká na to, až bude dostatek řidičů. Máme dost řidičů na běžný provoz, ale málo na posílení provozu,” řekl.
Praha chystá také prodloužení tramvajové trati směrem od metra C Kobylisy na středočeské Zdiby. Podél trasy plánuje Středočeský kraj podle Dolínka výstavbu záchytných parkovišť P+R, a lidé by tak už nemuseli jezdit do Letňan.Radnice Prahy 18 společně s osmou městskou částí navíc připravuje koncepci rozšíření záchytného parkoviště v Letňanech. Změnit by se podle starosty Letňan Ivana Kabického mohlo i placení za parkoviště; řidiči by místo denního platili poplatek roční. Zda se tak stane, nebylo rozhodnuto.