Úterý 19. března 2024
Svátek slaví Josef, zítra Světlana
Polojasno 9°C

Letadlo Travel Service z Egypta mělo zpoždění 30 hodin. Jaroslava z toho nespala

Autor: Tomáš Koníček - 
23. srpna 2017
05:02

Letadlo, které při přistání vyjelo z dráhy, zpožděný odlet kvůli opilému stevardovi, opakovaná mnohahodinová zpoždění… Na leteckou společnost Travel Service se valí jeden problém za druhým. Potíže měla i paní Jaroslava (50), když se s vnukem Davidem (8) vracela z Egypta, čekali na letadlo až do druhého dne.

Třicet hodin zpoždění a žádné odškodné. Taková je zkušenost Jaroslavy Kabrnové (50) z Bačalek na Jičínsku s leteckou společností Travel Service. V dubnu s ní letěla na dovolenou do Egypta.

„Nejhorší byl nedostatek informací. Ani jsem nespala, protože let pořád posouvali a slibovali,“ popsala turistka. Té zpoždění zhatilo životní jubileum. „Musela jsem zrušit oslavu 50. narozenin. Ta se prostě nekonala,“ řekla.

„Řekli nám, že je to technická závada, takže nešlo o špatné počasí. Bylo hezky a ostatní letadla létala,“ tvrdí turistka. I náhradní let byl nakonec o více než dvě hodiny zpožděn. „To už beru jako výsměch. Hlavně poté, co byli ještě pracovníky letiště upřednostněni turisté německé letecké společnosti,“ doplnila paní Jaroslava.

Let mnohokrát odložili

„Měli jsme odletět 29. dubna z letiště Hurghada v 6:20. Let byl nejdříve odložen o hodinu, poté o dvě a po více než čtyřech hodinách zrušen. Odvezli nás do hotelu, kde nás ubytovali, což zabralo 1,5 hodiny,“ popsala Jaroslava Kabrnová Blesku.

Průtahy prý pokračovaly. „Delegát nás ujistil, že odjedeme znovu na letiště v 18 hodin. Nakonec jsem celou noc čekala na nějaké informace. Ráno v pět hodin jsme byli znovu na recepci, prý na nás letadlo čeká. Nečekalo. V osm hodin jsme konečně jeli na letiště, kde nás odbavili, dali nám nové letenky. Odlet se postupně posunoval na 10:30, poté 11:00, 11:30 a 12 hodin. Nakonec jsme odlétali ve 12:45 a v Praze přistáli v 17:05,“ dodala turistka.

Travel Service: Dáme jen pět tisíc

Podle nařízení EU má Jaroslava právo na odškodné 400 eur (10 400 Kč), společnost Travel Service jí nabídla ale jen pět tisíc. „Událost byla naprosto nepředvídatelná a vznikla bez našeho přičinění. Pokud vám prokazatelně nevznikla vyšší škoda než nabídnutých 5000 korun na osobu, je toto maximální částka,“ píše se v e-mailu, který Jaroslava od letecké společnosti dostala. „Když jsem s návrhem nesouhlasila, už se mi neozvali,“ popisuje Jaroslava.

„Dopravce nemá žádné právo redukovat kompenzaci za zpoždění letu. Ta je jasně stanovena evropskou legislativou. Vůbec zde není podstatné, jak vysoká škoda cestujícím v důsledku zpoždění vznikla, aerolinka není nikterak oprávněna tuto škodu svévolně vyčíslovat. Klientka má nárok na plnou kompenzaci ve výši 400 eur,“ řekla Blesku Eva Jurčíková z Vaše nároky.cz.

Za zpoždění letů je možné v některých případech získat vysoké odškodné. Za zpoždění letů je možné v některých případech získat vysoké odškodné. | Archiv CNC

Na dotazy Blesku Travel Service mlčí

Blesk se snažil zjistit vyjádření Travel Service k letu Jaroslavy Kabrnové marně. Na e-mail společnost neodpověděla. Blesk také zajímalo, jak často mívají letadla Travel Service zpoždění. Reakce mluvčí společnosti Vladimíry Dufkové nepřišla ani na tyto otázky:

1. Ozývá se nám řada čtenářů, kteří nedostali odškodnění, i když na to měli dle jejich názoru a popisu situace právo. Kolik žádostí jste za posledních pět let řešili? A kolika lidem jste odškodné vypláceli? Kolik vás to celkem stálo?

2. Uvedla jste, že zpoždění nad tři hodiny je u 0,51 % letů Travel Service. Prosíme o informaci, kolik procent to činí u zpoždění v případě 30 minut, 60 minut, 90 minut a 120 minut.

Jak žádat aerolinky o odškodnění a na co si dát pozor? Čtěte ZDE

Aktuální dění

 

Izraelsko-palestinský konflikt:

ONLINE dění v Izraeli Velitel Hamásu Iron Dome

Válka na Ukrajině:ONLINE dění na Ukrajině

naidka ( 23. srpna 2017 09:30 )

Plesku, co takhle napsat sérii článků s kladnými zkušenostmi cestujících s Travelem, aby to bylo objektivní. My jsme odlétali do Řecka v den zemětřesení na Kosu, se zpožděním se dalo počítat kvůli návaznosti letů, ale z avízovaných 2 hodin zpoždění to nakonec stáhli na hodinu a půl a do cíle jsme se dostali s cca hodinovým zpožděním. To byla jediná negativní zkušenost z pochopitelných důvodů. Mmch, čekání je otravné, paní Jaroslava vypadá sice nevyspale , ale spokojeně, takže konec dobrý - všechno dobré.

lunatic ( 23. srpna 2017 08:19 )

Ano,ale - to se,zejména u charterových letů stává běžně ;na rozdíl od pravidelných,linkových letů,které i samozřejmě mají pevný letový řád a když přesto dojde ke zpoždění,tak cestující mají automaticky nárok na fin.odškodnění,což u turistických letů není - to riziko je zahrnuto ve všeobecných podmínkách,protože nehrozí riziko z prodlení tak,jako např.u cesty businessmana

xxxx678 ( 23. srpna 2017 08:07 )

To není jenom Travel Service, buďte paní ráda, že jste neletěla s přestupem. Kamarádka měla let v pondělí v 13,40 s Deltou do NY, odletěli až druhý den dopo. Tak se hezky vyspinkali v hotelu, a pokračovali v úterý. Technická závada, čekalo se na jiné letadlo. Musíte létat častěji, pak si zvyknete!!!

Zobrazit celou diskusi