Přejezd ve Studénce zabezpečí za 600 tisíc. „Zbytečné,“ zní od správce kolejí | Blesk.cz

Přejezd ve Studénce zabezpečí za 600 tisíc. „Zbytečné,“ zní od správce kolejí

Autor: ČTK, tmp - 
19. 9. 2016
17:10

Železniční přejezd ve Studénce bude mít od čtvrtka další zabezpečovací zařízení. To by mělo řidiče vozidel zastavit ještě před tím, než dorazí k železničnímu zařízení se světelnou signalizací a závorami. Systém semaforu, kamer pro určování rychlosti projíždějících vozidel a elektronických značek pro omezení rychlosti by měl pro jeden přejezd vyjít na 600 000 korun. Na setkání s novináři to řekl Vladimír Kranz, ředitel společnosti Future Product Design, která zařízení vyvinula.

Ve Studénce bude zatím celé zařízení jenom v jednom směru, uvedl Kranz. Systém dokáže odposlouchávat originální drážní zabezpečení, a pokud uslyší výstražný signál pro přejezd vlaku, zastaví řidiče prostřednictvím klasického tříbarevného semaforu 150 metrů před železničním přejezdem.

Společnost vybrala klasický semafor proto, že na něj řidiči reagovali lépe a počet lidí, kteří projížděli na červenou, byl nižší než u střídavě blikajícího výstražného zařízení.

O zabezpečení přejezdu ve Studénce se mluví od loňské tragické nehody pendolina s kamionem. Při nehodě ve Studénce z 22. července tři cestující zemřeli a dvě desítky lidí utrpěly zranění. Hmotná škoda podle SŽDC přesáhla 157 milionů korun. V závorách uvízl jiný řidič kamionu také v říjnu, tehdy je ale prorazil a od přejezdu odjel.

Video VIDEO: Takhle smetlo pendolino polský kamion na přejezdu ve Studénce! - Jiří Krušina
1080p 720p 480p 360p 240p

Komponenty pro provoz systému ve Studénce společnost obci zapůjčila bezplatně. Osazení přejezdů dalšími značkami nebo světelnou signalizací je plně v kompetenci obcí, uvedl mluvčí ministerstva dopravy Tomáš Neřold. Zahájení zkušebního provozu se podle Kranze uskuteční za účasti dopravní policie, která si přeje ověřit jeho funkčnost přímo na místě.

Podle Správy železniční dopravní cesty jde ale o nadbytečný systém. Problém nehody ve Studénce totiž nebyl, že by řidič kamionu světelné zařízení neviděl a na přejezd vjel omylem, ale že výstražné zařízení nerespektoval.

Zároveň správce dráhy upozornil na nepoužitelnost celého systému, pokud by byla vyřazena z provozu akustická výstraha, doplnil mluvčí organizace Jakub Ptačinský.



Doporučujeme
ov21 ( 19. září 2016 17:42 )

Zakaz vjezdu vozidel nad 3,5t by stal mnohem mene

Zobrazit celou diskusi
1080p 720p 360p
Další videa