Pátek 26. dubna 2024
Svátek slaví Oto, zítra Jaroslav
Oblačno, déšť se sněhem 9°C
Nejčtenější
na Blesk.cz

Otřesná zpověď nepoctivých taxikářů: Zákazníky okrádáme, ale jinak se neuživíme!

Taxikáři Antonín a Miroslav přiznávájí, že okrádají své zákazníky.
Taxikáři Antonín a Miroslav přiznávájí, že okrádají své zákazníky.  (Autor: Blesk - Martin Sekanina, David Malík)
Autor: Tomáš Koníček - 
20. prosince 2013
11:35

Když neokradou zákazníky, doplatí na to jejich rodina! To tvrdí pražští taxikáři. Ti tak reagují na sérii článků Blesku, který popsal, jak »natahují« své pasažery. Dva z nich promluvili pro Blesk.

„Samozřejmě že mám v autě turbo. Jinak bych se neuživil. Takhle to má většina z nás,“ tvrdí Miroslav, který do Blesku dorazil s kolegou Antonínem. Oba jezdí 17 let a tvrdí, že největší problém je ve špatné legislativě a dispečinku, který toho zneužívá.

Kdo vám vyrobil tzv. turbo, díky němuž si přičítáte během jízdy peníze na taxametru?
ANTONÍN: „To vám vyrobí malé dítě, které se zajímá o elektroniku.“
MIROSLAV: „Je to jednoduché. A ani nemusíte porušit plombu na taxametru.“

Proč kradete? Vadí vám to?
M: „Nám vadí hlavně to, že nikdo neřeší, proč musí taxikář krást. Krade proto, aby se uživil. Musíme platit účty a tak, jak je stanovená cena, bychom domů nepřinesli nic. Nikdo nevidí, že na sobě máme další klíšťata, která nás vycucávají. Jenže za hajzla je vždy jen řidič.“
A: „Každý si myslí, že jsme boháči. Ale musíme v první řadě obstarat auto, zaplatit dispečink, palivo a servis. Pak je na řadě provoz mé rodiny. Až když zbyde, můžu koupit třeba trenky.“

A kdy přestanete krást?
A: „Musí se změnit legislativa. Je stanovená maximální cena, za kterou ale žádný radiodispečink nejezdí. Jenže nikdo neurčil spodní hranici. Proto nás dispečink nutí jezdit i za 15 korun na kilometr. Kdybych jezdil za 28 korun, tak krást nebudu. Jenže to se jezdí jen z letiště do centra.“

I to je podle vás málo?
A: „Samozřejmě. To jsou lehké počty. Když jedu z centra na letiště třeba za 250 korun, najedu 30 kilometrů. Z toho mám 180 korun provozní náklady na auto. Zbude mi 70 korun, z kterých musím zaplatit dispečink a pak je tu dalších hodně věcí, které musím platit.“

Kolik platí řidič za dispečink? Je to avizovaných 2900 korun, jak se píše třeba na stránkách AAA radiotaxi?
M: „To ano. Ale jen půl roku a pouze pro úplně nového řidiče. Já platím třeba 7 tisíc měsíčně. Pokud bych třeba chtěl stát na letišti, platí se za to 20 tisíc.“
A: „Tuhle částku musíme platit, i když třeba marodíme, nebo chceme jet na dovolenou.“
Jak vás může dispečink donutit jezdit levně?
M: „Předhánějí se s konkurencí. Ale ty jejich akce a slevy jdou z peněz řidičů.“

Co když levný kšeft odmítnete?
A: „Když se to opakuje, pak prostě přijde SMS s tím, že mám třeba dva nebo tři dny distanc. A není to jen o tom, že mi nedá dispečink zakázku. Prostě nesmím jezdit.“

Co se stane, když magistrát stanoví spodní hranici?
M: „Úplně nejlepší by bylo, kdyby stanovil jednotnou sazbu pro všechny. Jako je to v Německu. Lidé by si pak vybírali podle kvality.“

Kolik by měl podle vás stát kilometr jízdy?
M: „Pan Blažek, který byl dříve na magistrátu, říkal, že kilometr by měl stát stejně jako litr paliva. Chtěl narovnat taxislužbu, ale legislativa mu to neumožnila.“

Kolik si vyděláte?
M: „Pokaždé jinak. Když chci mít 25 tisíc, tak musím najezdit třeba 75 tisíc. A na to jsem v práci 400 hodin. Náklady na taxikařinu jsou asi 50 tisíc. A to ještě nepočítám, že bych si měl schovávat třeba 5 tisíc na servis, a nebo musím platit daně a pojištění.“

Kolik máte měsíčně zakázek?
A: „Asi 180 z dispečinku a 70 z jiných zdrojů. Třeba z hotelů, kterým musím dát taky všimné.“

Čekáte, že se v budoucnu něco zlepší?
M: „Chtěli bychom vyvolat rozumné jednání s magistrátem. Ať jednají s lidmi, kteří tomu rozumí. Když se změní legislativa, okrádání taxikářů razantně ubude.“

Testersracek ( 23. března 2017 15:44 )

Co ty jsi za dementa IQ houpajícího koně i dítě píše lépe než ty !!!! Hovno nosíš v igelitce !!!! dement který neumí psát nemůže sedět v kanceláří !!!! já vím vylezl jsi z maminy ***e když konala svou potřebu ale omylem tě zapomněla spláchnout, proto tvou náplni práce je umývání toalet a zametáni chodníku a obtěžování slušných lidí blbýma žvastama !!!! protože takový dement jako jsi ty Samohýle se na nic víc nikdy hodit nebude !!!!

romanmo ( 23. prosince 2013 13:54 )

Jasne,chapu naklady urcite jine.Nicmene 33,- v kazdem smeru jizdy (66,-)? i 33 ,-/km je luxus Je jine jezdit dalky v tvojim pripade cca 100 km a vice a nebo kratke trasy.Pokud jezdim dalky tak mi vychazi km á 10 km a tak je to cca i v Praze pri najetych 100 km obsazenych/volnych cca 1.000,-kc.Co se tyce dumpingovych cen 15 kc /km.Myslenka to neni spatna pokud jste obsazeny i nazpet.Nicmene pokud ve 03 rano pojedu treba do Kbel za 15kc a nazpet jedu prazdny (coz se vetsinou stane)tak uz jedu km za 7,50 a moje naklady (nafta,dispecink,amortizace atd)jsou cca 6,50 a to uz je velmi ztratove...

erdogan111 ( 23. prosince 2013 04:26 )

Tak snad jsem si to přečetl všechno a opravdu jsem se pobavil.... Položím zde pár otázek a jsem zvědav jak mi kdo odpoví a prosím odpovídejte slušně.... Jak je možné si dát v centru prahy kávu za 95,- a nikdo za to není stíhán?????? Neměla by být cena kávy regulovaná????? Kávu za 95,- si dá ten kdo na ní má a nevadí mu to. Kdo na kávu za 95,- nemá, nebo mu to jen vadí tak si jí nedá ************************************************** Jde tu hlavně o to, že taxikář má regulovaný výstup a neregulovaný vstup. Já rozumím tomu, že magistrát chce aby se v Praze jezdilo levně aby byla taxislužba dostupná pro všechny vrstvy obyvatel a je to v pořádku, ale v případě, že reguluje cenu má stejné právo a povinnost regulovat i počet řidičů, kteří tuto službu nabízejí a nedocházelo zde k prostojům a velkému protahování pracovní doby 10-16 hod. Ideální počet je jeden vůz taxi na 500 obyvatel. K regulaci počtu řidičů nedochází z jediného důvodu a to je obava dispečinků z nedostatků nových řidičů, kteří do nich nasypou své peníze a s taxislužbou do půl roku seknou a sebou si odnesou tak maximálně sekeru a kontokorent. Všimněte si že každý dispečink přijímá řidiče a rád Vám se vším pomůže a zaškolí a garantuje a naslibuje a co následuje poté...???? Složení kauce cca 15 000,- vyřízení dokladů 2 000,- pořízení vybavení cca 30 000 - 60 000,- automobil 100 000 - 1 000 000,- A jde se pracovat....denní náklady na provoz taxislužby se pohybují v rozmezí 1100-1500(nepočítám amortizaci vozidla) po nějakém čase, začne řidiči docházet nereálnost návratnosti investice kterou do své živnosti vložil a pak teprve začíná legrace buď jak buď ..... Na závěr bych rád dodal, že pravdu mají jak řidiči tak zákazníci a chápu obě strany. Nejspíš by se na toto téma měl natočit nějaký věrohodný dokument viz "šmejdi" který by se na tuto problematiku podíval ze všech stran..... S přáním příjemně prožitých svátku.....občan

korunaceska ( 22. prosince 2013 07:52 )

Probirate jen sracky. Prave tady plati-kdo jsi bez viny,hod kamenem.

kluk4 ( 21. prosince 2013 14:53 )

Proc ve vybydlenem aute se smradochem? Ze bych jezdil sam a svym te nenapadlo?

Zobrazit celou diskusi