Otřesná zpověď nepoctivých taxikářů: Zákazníky okrádáme, ale jinak se neuživíme!

Když neokradou zákazníky, doplatí na to jejich rodina! To tvrdí pražští taxikáři. Ti tak reagují na sérii článků Blesku, který popsal, jak »natahují« své pasažery. Dva z nich promluvili pro Blesk.
„Samozřejmě že mám v autě turbo. Jinak bych se neuživil. Takhle to má většina z nás,“ tvrdí Miroslav, který do Blesku dorazil s kolegou Antonínem. Oba jezdí 17 let a tvrdí, že největší problém je ve špatné legislativě a dispečinku, který toho zneužívá.
Kdo vám vyrobil tzv. turbo, díky němuž si přičítáte během jízdy peníze na taxametru?
ANTONÍN: „To vám vyrobí malé dítě, které se zajímá o elektroniku.“
MIROSLAV: „Je to jednoduché. A ani nemusíte porušit plombu na taxametru.“
Proč kradete? Vadí vám to?
M: „Nám vadí hlavně to, že nikdo neřeší, proč musí taxikář krást. Krade proto, aby se uživil. Musíme platit účty a tak, jak je stanovená cena, bychom domů nepřinesli nic. Nikdo nevidí, že na sobě máme další klíšťata, která nás vycucávají. Jenže za hajzla je vždy jen řidič.“
A: „Každý si myslí, že jsme boháči. Ale musíme v první řadě obstarat auto, zaplatit dispečink, palivo a servis. Pak je na řadě provoz mé rodiny. Až když zbyde, můžu koupit třeba trenky.“
A kdy přestanete krást?
A: „Musí se změnit legislativa. Je stanovená maximální cena, za kterou ale žádný radiodispečink nejezdí. Jenže nikdo neurčil spodní hranici. Proto nás dispečink nutí jezdit i za 15 korun na kilometr. Kdybych jezdil za 28 korun, tak krást nebudu. Jenže to se jezdí jen z letiště do centra.“
I to je podle vás málo?
A: „Samozřejmě. To jsou lehké počty. Když jedu z centra na letiště třeba za 250 korun, najedu 30 kilometrů. Z toho mám 180 korun provozní náklady na auto. Zbude mi 70 korun, z kterých musím zaplatit dispečink a pak je tu dalších hodně věcí, které musím platit.“
Kolik platí řidič za dispečink? Je to avizovaných 2900 korun, jak se píše třeba na stránkách AAA radiotaxi?
M: „To ano. Ale jen půl roku a pouze pro úplně nového řidiče. Já platím třeba 7 tisíc měsíčně. Pokud bych třeba chtěl stát na letišti, platí se za to 20 tisíc.“
A: „Tuhle částku musíme platit, i když třeba marodíme, nebo chceme jet na dovolenou.“
Jak vás může dispečink donutit jezdit levně?
M: „Předhánějí se s konkurencí. Ale ty jejich akce a slevy jdou z peněz řidičů.“
Co když levný kšeft odmítnete?
A: „Když se to opakuje, pak prostě přijde SMS s tím, že mám třeba dva nebo tři dny distanc. A není to jen o tom, že mi nedá dispečink zakázku. Prostě nesmím jezdit.“
Co se stane, když magistrát stanoví spodní hranici?
M: „Úplně nejlepší by bylo, kdyby stanovil jednotnou sazbu pro všechny. Jako je to v Německu. Lidé by si pak vybírali podle kvality.“
Kolik by měl podle vás stát kilometr jízdy?
M: „Pan Blažek, který byl dříve na magistrátu, říkal, že kilometr by měl stát stejně jako litr paliva. Chtěl narovnat taxislužbu, ale legislativa mu to neumožnila.“
Kolik si vyděláte?
M: „Pokaždé jinak. Když chci mít 25 tisíc, tak musím najezdit třeba 75 tisíc. A na to jsem v práci 400 hodin. Náklady na taxikařinu jsou asi 50 tisíc. A to ještě nepočítám, že bych si měl schovávat třeba 5 tisíc na servis, a nebo musím platit daně a pojištění.“
Kolik máte měsíčně zakázek?
A: „Asi 180 z dispečinku a 70 z jiných zdrojů. Třeba z hotelů, kterým musím dát taky všimné.“
Čekáte, že se v budoucnu něco zlepší?
M: „Chtěli bychom vyvolat rozumné jednání s magistrátem. Ať jednají s lidmi, kteří tomu rozumí. Když se změní legislativa, okrádání taxikářů razantně ubude.“
Co ty jsi za dementa IQ houpajícího koně i dítě píše lépe než ty !!!! Hovno nosíš v igelitce !!!! dement který neumí psát nemůže sedět v kanceláří !!!! já vím vylezl jsi z maminy ***e když konala svou potřebu ale omylem tě zapomněla spláchnout, proto tvou náplni práce je umývání toalet a zametáni chodníku a obtěžování slušných lidí blbýma žvastama !!!! protože takový dement jako jsi ty Samohýle se na nic víc nikdy hodit nebude !!!!
