Oblačno 8°C

Recenze: Děsivého Loutkáře nezastaví ani oceán, přesvědčuje vytříbený thriller

Děsivého Loutkáře nezastaví ani oceán, přesvědčuje vytříbený thriller Daniela Coleho (33). Čte Martin Stránský.  (Autor: internal)
17. července 2018
08:00

Velká Británie a Amerika. Londýn a New York. Na které straně oceánu nakonec bude více mrtvých, kdo je návnada a kdo jen loutka? Na všechny otázky odpovídá v druhé vynikající knize Daniel Cole (33).

Brit Daniel Cole se živil jako záchranář, později jako úředník Královské společnosti na ochranu zvířat před krutostí (RSPCA) a ještě nedávno pracoval pro Královský národní záchranný institut (RNLI), hnán vnitřní potřebou zachraňovat lidi – nebo možná výčitkami svědomí z toho, kolik postav muselo v jeho příbězích zemřít. Danielův debut Hadrový panák na sebe právem strhl velkou pozornost po celém světě. Nyní přichází s knihou Loutkář a čtenáře si jí opět omotává kolem prstu!

5069462:full:true:true

Od případu Hadrového panáka uplynulo osmnáct měsíců. Hrůza z něj se stále vznáší nad Londýnem, detektiv Wolf zmizel. A jeho kolegyně seržantka Emily Baxterová čelí další sérii nezvyklých vražd – jejich oběšené oběti mají na hrudi vyřezáno slovo „NÁVNADA“. Stejně označená těla se začnou objevovat také v New Yorku a do vyšetřování se tak vloží i speciální agenti FBI Damien Rouche a Elliot Curtisová. S přibývajícími mrtvolami stoupá tlak médií. Stopy vedou k dvojici psychiatrů, k nimž zavraždění docházeli, ale ti jsou nalezeni rovněž mrtví – a na hrudi mají vyřezáno slovo „LOUTKA“. Kdo je však ten, který tahá za nitky?

Pusťte si část audioverze knihy načtené Martinem Stránským:

Video  Děsivého Loutkáře nezastaví ani oceán, přesvědčuje vytříbený thriller Daniela Coleho (33). Čte Martin Stránský.  - Knižní klub, INT

Začneme rovnou tím, že knihu prostě jen tak neodložíte! Ostře řezaný příběh se před očima čtenáře nenechává odbýt, stejně jako předchozí Hadrový panák (a dost možná ještě víc) napíná k prasknutí. Svěže se čte, byť je snad ještě více hororový, než autorův debut. Jednoznačně originální zápletka a dvě cesty směřující k odhalení zla mají řadu překvapivých momentů, na čtenáře působí jako vychlazená minerálka v horkém dni. Pro ty se ostatně tato kniha velmi hodí, dokonale vás rozpumpuje!

Daniel Cole

Loutkář

Vydavatel: Knižní klub, 2018