Stovky taxikářů, kteří jsou sdružení pod Asociací koncesionářů v taxislužbě, postaví ve středu po 13. hodině auta přímo na hlavní tepnu v centru Prahy.

Běžní řidiči za naše spory s magistrátem nemohou, ale pokud magistrát odmítá dialog, tak ho musíme nějakým způsobem donutit, aby s námi začal diskutovat,“ řekl v rozhovoru ve Studiu Blesk mluvčí asociace Daniel Tarljovski.

Podle něj to pověst taxikářů nezhorší, protože „horší už snad ani být nemůže“. Akci oficiálně ohlásili, a policie se tedy podle něj má čas připravit na to, že tisíce nevinných řidičů bude muset odklánět postranními uličkami. „Buďte rádi, že u nás to funguje takhle. Podívejte se na Paříž. Tam řidiči taxislužby házeli zápalné lahve, zapalovali auta…,“ tvrdí a připomíná, že v Praze už stávkovali i zemědělci s traktory a nikdo se proti tomu příliš nebouřil.

Video
Video se připravuje ...

Mluvčí taxikářů o další stávce: Buďte rádi, že neházíme zápalné lahve, jen blokujeme Matěj Smlsal, David Vaníček

Zápalné lahve prý sice házet neplánují, ale už chystají další demonstraci. „Jedním z návrhů je, že Praha zůstane bez taxislužby. Když si myslí, že jsme zbyteční a okrádáme, tak není problém udělat si týden party za městem, sejdou se tam čtyři tisíce taxíků a v Praze nebude žádný,“ hrozí.

Zkoušky nepoctivce nevyženou

Demonstrace chystají taxikáři proto, že primátorka Krnáčová je nechá všechny přezkoušet. Navíc je požene k psychologům.

Podle Tarljovského tím ale nic nevyřeší. „Tu zkoušku udělá každý, kdo se na ni připraví. Nevyřeší to problematiku nepoctivců. Ti se tomu jen smějou,“ prohlásil.

Podle něj by se kontroly měly zaměřit na dispečinky, které zprostředkovávají zakázky nelegálním provozovatelům – tedy řidičům bez označení TAXI, bez licence a podobně. „Například se službou Uber má celá Evropa problémy. Všude je úředně zakázaná kvůli daňovým únikům. U nás řeknou, že je to aspoň konkurence,“ rozčiluje se Tarljovski.

Ať kilometr stojí jako litr benzinu

Řešením celé situace s nepoctivci by podle něj bylo, že každý taxikář by musel skládat kauci. Třeba až půl milionu. Při prvním postihu by o ni přišel, po druhém by už nesměl jezdit.

Zároveň požaduje, aby se zvýšila cena. Teď se v Praze běžně jezdí za 28 korun za kilometr. „Například ve Vídni se kopíruje cena nafty. Pokud teď litr stojí 33 korun, tak by se mělo jezdit za 33 na kilometr,“ řekl Tarljovski o návrhu, se kterým půjde v pondělí za primátorkou.

Video
Video se připravuje ...

Taxikáři vs. Krnáčová Klára Brunclíková, Daniela Pilařová