Zastupitelům ANO vadí nekonkrétnost projektové dokumentace. Ta sice v obecné rovině uvádí výsadbu stromů, kultivaci zeleně nebo přidání přechodů pro chodce, není ovšem uvedeno na jakých místech. „Nemáme předpis prací ohledně toho, kde se co udělá. Apeluji na konzistentnost,“ sdělila na středeční tiskové konferenci Adriana Krnáčová.

„Navzdory tomu, že jsme v radě požadovali, aby byla přesněji vyznačena jednotlivá opatření, která se mají týkat Severojižní magistrály, tak nám nebylo vyhověno,“ uvedla primátorka. Harmonogram přes nesouhlas hnutí ANO schválili radní ze Strany zelených, STAN, KDU-ČSL a ČSSD.

Primátorka rozhodnutí rady pozastaví

Primátorce vadí, že byl schválen harmonogram bez konkrétních bodů, které by zvážily případné důsledky a dopady. „Rada se nerozhodovala podle dat, která má k dispozici, ale podle domněnek o tom, zda a jestli by to bylo dobré. To je špatný přístup,“ vysvětlila primátorka. Z toho důvodu poprvé za své funkční období pozastavila usnesení rady a celou záležitost zařadí na program nejbližšího jednání zastupitelstva.

Praha má v dopravě dost problémů

„Dopravní situace se v Praze za poslední roky spíše zhoršila,“ řekl poslanec a místopředseda zastupitelského klubu ANO Patrik Nacher. „Dějí se neustálé opravy. V současné době je zavřen jeden most. Úpravy, které by zhoršily i tak špatnou dopravu, nejsou v zájmu řidičů ani Pražanů,“ připomněl možné nedomyšlené důsledky, které by z prací na Severojižní magistrále mohly plynout.

Podle zastupitelského klubu ANO se nepropracované návrhy, které byly schváleny, citelně dotknou nejen dopravy, ale i obyvatel různých městských částí, které magistrála protíná. „Jsme proti zacpání Prahy, nemáme nic proti zlidštění okolí Severojižní magistrály. Pokud ale jde o konkrétní úpravy, které by mohly ovlivnit chod magistrály, chceme znát důsledky pro Pražany i pro řidiče,“ uzavřel Nacher.

Praha si nechala vypracovat koncepci proměny magistrály od kanceláře architekta Jana Gehla. Podle ní mají být například opraveny parky a prostory u veřejných budov. Architekti se zaměřili také na lidi. To znamená, že mají být zlepšeny prostory, kde se lidé mohou zdržovat, a to například rozmístěním nových laviček nebo podporou vzniku obchodů. V třetí oblasti, dopravě, by se na magistrále měly objevit kromě aut i další druhy dopravy, ať už bicykly nebo MHD. Lépe mají být seřízeny semafory.