Podnikatelé v lokalitě uzavřené Zenklovy ulice v Praze při setkání s redaktorem Blesk.cz poukazovali na několik okolností, které jsou podle nich problematické a ze strany úřadů nevhodně zvolené. Šlo hlavně o z jejich pohledu špatnou informovanost před vlastní uzavírkou a příliš rozsáhlou znepřístupněnou plochu ulice najednou.

„Problém je také v tom, že jsme zjistili, že tato stavba nemá hlavního koordinátora,“ uvedl jeden z podnikatelů, který si přál zůstat v anonymitě. Podle něj navíc na tak rozsáhlém úseku pracuje nedostatečný počet dělníků a těžké techniky. Z tohoto důvodu by dle jeho mínění měla význam vyšší etapizace rekonstrukce tak, aby zůstala uzavřená jen nezbytně nutná část významného dopravního tahu. Další podnikatelé si stěžovali, proč úřady neponechaly polovinu silnice průjezdnou tak, aby doprava zůstala zachována alespoň kyvadlově.

Jak je to dle magistrátu?

„Uzavírka ulice Zenklova probíhá v celé její šíři, jelikož z technického hlediska nelze zabezpečit bezpečný průjezd vozidel kolem staveniště. K celkové uzavírce komunikace jsme přistoupili kvůli zkrácení dob prováděných prací a minimalizaci celkového dopadu této rekonstrukce na dopravu - zejména veřejnou. Při takto velké uzavírce je vždy z hlediska dopravně inženýrských dopadů výhodnější, aby dopravní omezení a následné objízdné trasy byly pokud možno od začátku do konce stejné,“ uvedl k tomuto bodu tiskový mluvčí Magistrátu Vít Hofman.

Pokud by rekonstrukce takového rozsahu probíhala na vícero menších etap, znamenalo by to podle magistrátu celou řadu komplikací, mezi které patří nutnost neustálého označování objízdných tras, vedení náhradní autobusové dopravy nebo změny dopravních režimů v jednotlivých ulicích. „Přílišná rozdrobenost stavby do jednotlivých etap by s sebou bohužel přinesla ještě větší a více neúměrnější prodlužování výstavby než kompletní uzavírka ulice,“ dodal k problematice Vít Hofman.

Upozornění a koordinace

Z hlediska pozdní informovanosti místních obyvatel a podnikatelů se hlavní pražský úřad obhajuje tím, že žádost na tuto akci byla podána až začátkem prosince loňského roku, a tak do té doby nebylo možné blíže určit, jak přesně bude tento zásah probíhat.

Hlavní koordinátor se na stavbě nenachází, jelikož to neumožňuje zákon. Koordinace tak probíhá mezi jednotlivými investory, mezi které patří Pražská vodohospodářská společnost (PVS), Dopravní podnik hlavního města Prahy (DPP) a Technická správa komunikací TSK), a jejich zhotoviteli. „Děláme vše pro to, aby 15. září 2018 mohla být spuštěna tramvajová linka v rekonstruované části a byla opravena velká část ulice Zenklova,“ dodal ve svém vyjádření mluvčí magistrátu.

Takto vypadala Zenklova ulice na začátku ledna během prvního dne uzavírky:

Fotogalerie
24 fotografií