„Hlavní město Praha nemá žádné připomínky k posudku o vlivech záměru silničního okruhu kolem Prahy, stavba 511 Běchovice-dálnice D1 na životní prostředí a doporučuje příslušnému úřadu vydání souhlasného stanoviska EIA,“ píše se v usnesení. Vyjádření v rámci EIA je podmínkou pro to, aby příprava stavby okruhu mohla pokračovat.

Radní pro infrastrukturu Plamínková odeslala 26. září na ministerstvo životního prostředí dopis, ve kterém požaduje přepracování části stavby, konkrétně mimoúrovňové křižovatky Dubeč. Projekt nyní prochází procesem posouzení vlivu na životní prostředí EIA. Plamínková v dopise zpochybňuje například dopravně inženýrské podklady. Rozpory podle ní existují i mezi hodnotami intenzity dopravy uvedenými v jednotlivých přílohách dokumentace.

Negativní reakce

Dopis vyvolal negativní reakci opozice i náměstka primátorky pro dopravu Petra Dolínka (ČSSD). ODS vyzvala Plamínkovou k odstoupení a bude ji chtít odvolat na mimořádném jednání zastupitelstva, které si opozice kvůli dostavbě okruhů vyžádala. Kdy jednání bude, není zatím určeno.

„Je to zcela absurdní a nepochopitelná situace ve chvíli, kdy v podstatě celé zastupitelstvo napříč politickými stranami podporuje dostavbu obchvatu mezi dálnicemi D1 a D11. Je nezbytné, aby radní Plamínková vysvětlila, čí zájmy na zablokování dostavby pražského obchvatu v tomto případě zastává,“ uvedl v reakci na dopis pražský zastupitel a místostarosta Prahy 3 Alexander Bellu (ODS).

Praha nemá dokončen vnitřní silniční okruh kolem centra města ani vnější obchvat celé metropole. Vnější okruh měří asi 80 kilometrů, v provozu je zhruba polovina. Chybí severozápadní část mezi Ruzyní, Suchdolem a Březiněvsí a jihovýchodní mezi Běchovicemi a dálnicí D1. Blíže k zahájení stavby je jihovýchodní část, která by se mohla začít stavět v roce 2019. V případě dokončení vnitřního okruhu, kde schází úsek mezi Pelc-Tyrolkou a Štěrboholy, se nyní hovoří o začátku stavby v roce 2024.