Studie variantního trasování bude podle odhadu hotová nejdříve za rok. I přesto radní zároveň schválili přípravu změny územního plánu, která počítá s původní trasou s pracovním názvem Vlasta. Pro mnohé nesmyslný návrh se ale stává spíše kompromisním řešením problémů uvnitř pražské rady.

Zakázku na zpracování studie alternativní trasy zadá magistrátní odbor strategických investic na základě podkladů od městského Institutu plánování a rozvoje (IPR). To ale kritizuje ve velkém opozice. „Nepotřebujeme další a další studie, potřebujeme konečně začít stavět. Zažíváme znovu a znovu, že se koalice na magistrátu neumí dohodnout a namísto řešení problémů je jen odsouvá do budoucna. Tahle praxe musí skončit,“ říká pro Blesk.cz zastupitel hlavního města Prahy a předseda pražské ODS Filip Humplík.

Radní Dolínek o studiích:

Cílem je připravit dokumentaci v takové podrobnosti a rozsahu, aby byla srovnatelná s podpovrchovou variantou, která již má platné posouzení vlivu na životní prostředí (EIA). I když však radní souhlasili s vypracováním studie alternativního vedení okruhu, zároveň schválili zahájení přípravy změny územního plánu, která počítá s původní trasou pod povrchem.

Podle náměstkyně primátorky pro územní rozvoj Petry Kolínské (Zelení/Trojkoalice) se proto příprava studie alternativní trasy bez problémů stihne. „Myslím si, že tam není žádný problém,“ uvedla. Pokud by ale alternativní návrh měl úspěch, stavba by se mohla protáhnout.

Na nebo pod povrchem? 

Variantní trasa, prosazovaná Trojkoalicí, vychází ze staršího návrhu IPR a místo vybudování jedné velkokapacitní komunikace počítá s vedením dopravy po dvou trasách, které už existují. Jedna by vedla od Pelc-Tyrolky Povltavskou ulicí směrem na Českobrodskou a zahrnovala by nový tunel pod Malešicemi.

Druhá by řidiče vedla z Holešoviček přes Průmyslový polookruh. Postavit by bylo nutné jen úsek o délce zhruba 3,5 kilometru, zahrnující nový tunel. Zvažuje se i zahloubení ulice v Holešovičkách, které primárně nesouvisí s městským okruhem, ale s potřebou snížit dopravu zatěžující obytnou zástavbu.

Podle varianty ANO a ČSSD by asi desetikilometrová trasa vedla z Pelc-Tyrolky přes Balabenku do Štěrbohol. Skládala by se ze tří úseků, prvním je 3,2 kilometru dlouhý úsek z Pelc-Tyrolky na Balabenku, kde mají být dva tunely. Druhý úsek mezi Balabenkou a Štěrboholskou by měl jeden tunel a třetí částí je 1,35 kilometru dlouhá Libeňská spojka. Tam by tunel měřil 865 metrů.

Fotogalerie
28 fotografií