Její součástí je oprava mostu na okraji městyse směrem na Břasy. Místní po mostě nemohou do konce června projet a objížďka je přes Zvíkovec. „Stavba už začala, měla by být dokončená do března příštího roku. Uzavírka je kvůli předpolí před mostem, které se musí dělat do hloubky. Je to velká rekonstrukce,“ řekl ředitel krajské správy a údržby silnic (SÚS) Pavel Panuška. Jde o kompletní obnovu silnice. Stavba je rozdělená na šest úseků, na některých půjdou stavbaři až »na hlínu«.

Projektovanou cenu 138 milionů Kč stlačila konkurence soutěžitelů, 90 % zaplatí EU. Kvůli uzavření téměř 90 let starého železobetonového mostu přes Berounku mají problémy občané Liblína a Kozojed jezdící do práce, školáci, velký domov sociálních služeb i záchranáři. „Budeme se snažit stavbu zprovoznit a dokončit do konce roku,“ uvedl ředitel plzeňského závodu firmy Eurovia Jan Muzika.

Podle krajského radního pro sociální věci Zdeňka Honze (ČSSD) znamená 80 kilometrů ujetých navíc kvůli objížďce citelný zásah do řady rodinných rozpočtů. Podle starostky už si místní zvykli. Pokud mají dvě auta, tak nechávají jedno na jedné a druhé na opačné straně mostu. Od strany na Břasy jezdí autobus hlavně se školáky. „Chodí přes most po provizorním schodišti,“ uvedla.

Podle Panušky jezdí další autobus z druhé strany mostu směrem na Kozojedy a Kralovice, čímž se veřejná doprava vyřešila. Podle starostky se neopravuje samotný most, ale celé předmostí, které se sesouvalo vinou těžkých vozů, pro něž nebyl stavěný. Most se stihne zprůjezdnit do konce června.

Poté začne oprava silnice na Břasy, která zůstane vždy částečně průjezdná. Liblín má téměř 300 obyvatel, polovina žije v domově sociálních služeb, který je největším zaměstnavatelem s 80 pracovníky. Městys současně opravuje chodníky podél silnice přes celou ves, osvětlení a opěrnou zeď.