Pro srovnání, vloni trápilo Brno v létě 27 uzavírek, předloni zhruba tři desítky. Kutá se na hlavních silnicích, které tvoří městský okruh. K rozkopaným silnicím se přidružily železnice, objížďky po vedlejších ulicích nejsou prakticky možné.
Městská doprava nabírá ve špičkách běžně půlhodinová zpoždění, lidé se z jednoho konce města na druhý kodrcají v autech i víc než hodinu. „Jezdím z Lesné do práce do Stránic o dvacet minut déle než normálně. Skoro hodinu,“ svěřil projektant Luděk Novotný (42).
I policie radí, aby se lidé raději Brnu v létě autem vyhnuli, případně jezdili brzy ráno, než nastanou špičky. „Máme trochu štěstí, že jsou prázdniny a provoz je o něco menší. I tak ale každá jedna uzavírka přináší problém. Je dobré cestu i trochu naplánovat dopředu s ohledem na známé překážky,“ poradil policista Bohumil Malášek.
To nejhorší ale má teprve přijít. Místní i úřady s obavami vyhlížejí konec července. To se do města začnou sjíždět desítky tisíc fanoušků motorek na tradiční Velkou cenu, která se jede od 4. do 6. srpna.
Co vše komplikuje provoz?
* opravují koleje a nástupiště před hlavním nádražím
* pokládá se nový horkovod pod hlavními ulicemi na Kolišti
* rekonstruuje se železniční průtah městem
* spravují se tramvajové svršky
* v desítkách ulic spravují dělníci vozovky a chodníky
* chystá se i kompletní přestavba Tomkova náměstí včetně demolic domů