Byl jednou jeden tvor, jmenoval se Ori a žil v kouzelném lese v krajině Nibel. Našel si kamaráda Naru, domov, měl vše, co potřeboval, měl vše, po čem toužil. Jenže pak přilétl zlý duch a vše, co Ori miloval, zničil. Orimu zbyl jen smutek, avšak magické světlo Sein mu ukázalo, že existuje naděje. Strom Duchů může znovu vzkřísit celý les a přivést ho opět k životu.Ori and The Blind Forest je uměleckou hrou. Stojí za ním nezávislý vývojářský tým Moon Studios a při hraní je to znát na každém kroku. V tom kladném slova smyslu. Grafika je čistě dvourozměrná, ale prostředí a pozadí je tak živé, že nejednou budete přemýšlet nad tím, že hledíte do třetího rozměru. Vizuálně jde o nádheru a to samé platí o hudebním doprovodu. Je emocionální a dokonale dokresluje atmosféru dění na obrazovce.

Pod tím vším se ale skrývá klasická hopsačka ve stylu kultovního Metroida. Ori sice nemůže bojovat, ale hned zpočátku jeho dobrodružství mu s protivníky pomůže stvoření jménem Sein. Tato víla vám bude průvodcem, rádcem i ochráncem. V omezené vzdálenosti dokáže pálit paprsky, kterými likviduje protivníky. Mířit nemusíte, což se vám zpočátku bude zdát divné, ale jakmile odehrajete prvních pár hodin, bude vám jasné, že toto je hra s vysokou křivkou obtížnosti.

Ori and The Blind Forest patří k těm těžším hrám.
Autor: Moon Studios/Microsoft Studios
Budete tak rádi, že při všem tom skákání, odrážení a vyhýbání se propastem a střelám nemusíte ještě mířit. Ve stylu již zmíněného Metroida totiž bude získávat Ori nové schopnosti. Časem budete schopni nabitím Seinu zlikvidovat zdi, odrážet se od nich skokem nebo s pomocí protivníků a předmětů na chvíli zmrazit čas a odrážet se i ve vzduchu.

Ori and The Blind Forest je hrou, u které si budete vychutnávat každý okamžik, ale jen když budete moci. Nejednou se tam na vhodných místech zastavíte, abyste mohli levelovat a zlepšit tím schopnosti své postavy. Zároveň budete prozkoumávat všechna zákoutí úžasného a rozlehlého 2D světa plného tajných kobek. Bohužel pokud některé minete, nebudete se do nich již moci později vrátit. Hra navíc nemá finální uložení, takže pokud budete chtít hrát znovu, budete muset bez pracně získaných schopností.

Hop, hop. V jádru je hra klasickou hopsačkou.
Autor: Moon Studios/Microsoft Studios

Ori and The Blind Forest vydrží zhruba na osm a více hodin. Záleží, kolik ze hry budete chtít vidět a jak moc jejích tajemství chcete odkrýt. Někdy budete muset vyzkoušet, zda tudy můžete dál, když to nebude zjevné. Postup pokus/omyl při hraní někdy naštve. Hra má však výborný systém ukládání. Pokud získáte nabití duší, můžete si hru uložit kdekoliv.

9 fotografií
Jenže nestane se zřídkakdy, že budete uložení odkládat, odkládat a následně zemřete. Nadávat pak můžete jen a jen sobě. Ori and The Blind Forest není běžnou hrou, jde o výjimečné dílo, které sice má své neduhy, ale chytne hráče za srdce, což se u mnoha dnešních titulů říct nedá. Zároveň však není pro každého. Přesto nelze jinak než tuto vtahující a poetickou výpravu doporučit. Podle nás jde o hru, na kterou se nezapomíná. V hlavě prostě utkví.

Audiovizuálně překrásné a stylové
Poetický podtext
Propracovaná hopsačka