Za Screamride stojí vývojářské studio Frontier Developments, autoři legendární lunaparkové strategie Rollercoaster Tycoon. I když se může zdát, že jde o pokračovatele, není tomu tak. I když jsou některé prvky obou her společné nebo podobné, jde celkově o jiný herní zážitek.Novinka, která vychází exkluzivně pro konzole Xbox One a Xbox 360, v sobě totiž originálně kombinuje hned tři druhy hratelnosti. V první, nazvané Screamrider, se posadíte přímo do vozíku horské dráhy a budete se snažit šílenou jízdu plnou loopingů, zatáček a děsivých propadů přežít bez úhony.

A to doslova, nějaký nešťastník vám může za jízdy v ostrých zatáčkách vyletět, nebo se s vámi může dokonce překlopit celá souprava. Za jízdy je tak nutné pomocí levé analogové páčky vozíky naklánět. Stejně tak pokud narazíte na koleje vybudované jen na jedné straně. Někdy budete muset dokonce přibrzdit.

Při jízdě musíte naklánět vozíky, abyste nevypadli.
Autor: Microsoft
I když by se mohlo zdát, že jízda na horské dráze, na které nemůžete zatáčet, je triviální, není tomu tak kvůli všemožným překážkám. Na drahách jsou dokonce chybějící koleje, které je zapotřebí s pořádným rozjezdem přeskočit. Naštěstí je na drahách rozeseté turbo, které posbíráte včasným stisknutím tlačítka X na vyznačených kolejích.

Vlastní dráhu si můžete postavit, či spíše lépe řečeno dostavit, v režimu Engineer. V tomto modu máte za úkol dokončit rozestavěné dráhy za určitých podmínek. Například rozmístit určitý počet skokánků, propadů, loopingů nebo míst, kde se musí účastníci adrenalinového zájezdu sehnout, aby je koleje nepřipravily o hlavu.

Po každém vzestupu následuje pád. Zvlášť na horské dráze.
Autor: Microsoft
Rozestavěnou dráhu si můžete kdykoliv vyzkoušet při preview a následně se vrátit rychle ke stavění. Pokud si chcete postavit celou horskou dráhu od základů, poslouží vám dobře volný sandbox režim, který stojí mimo kampaň. Na Xboxu One můžete navíc sdílet postavené výtvory prostřednictvím on-line služby Xbox Live.

Posledním hratelným režimem je velké překvapení v podobě Demolition expert. Jde o šílenou variaci na Angry Birds, ve které odpálíte nebožáky vstříc majestátní demolici v testovacích kabinách. Vaším úkolem je samozřejmě napáchat co nejvíc škody a získat tak cenné body. Kabiny mají navíc specifické schopnosti – například po dopadu hopsají nebo je můžete odpálit a napáchat dodatečnou škodu.

Připraveni k odpalu.
Autor: Microsoft
V tomto režimu využijete i vozíky horské dráhy, které vyšlete na destrukční cestu spuštěním turba nebo vytažením křídel, díky kterým můžete po levelech i plachtit. Demolice je v tomto režimu majestátní, padající budovy vypadají epicky. Ze soundtracku máme radost. Je plný čistě elektronické hudby lámaného ražení. Uslyšíte tak melodický drum´n´bass jako liquid a nero funk stejně jako brostep, nebo dokonce breakbeat.

Všechny tři hlavní herní režimy si vyzkoušíte během kampaně v šesti lokacích rozesetých po celém světě. Každá úroveň je plná úkolů, za jejichž splnění získáte určitý počet hvězd. Úrovně je možné opakovat dle libosti a pilovat svůj um. Vizuální podoba hry je stylová, odehrává se totiž ve futuristických reáliích. Bohužel není plynulost hry optimální, framerate v náročných situacích padá a hra se zpomaluje.

18 fotografií
Dalším technickým neduhem je detekce kolizí při zasažení lidí pohybujících se v levelech režimu Demolition expert. Pokud je zasáhnete, jen tak se odsunou stranou jako v dobách první konzole PlayStation. Z technických chyb je to vše, nelze však opomenout, že kampaň je až příliš krátká a po zhruba sedmi, osmi hodinách je konec. I tak je ale Screamride záležitost hodná vašeho zájmu. Zvláště pokud máte slabost pro horské dráhy.

Hodnocení Blesk.cz: 7/10

Originální kombinace tří různých hratelností
Skvělý pocit destrukce při hraní Demolition expert