Twitter využil amerického federálního zákona přijatého loni, který umožňuje firmám s ročním příjmem nižším než miliarda dolarů držet detaily k první nabídce akcií v tajnosti. Vstup společnosti na burzu se však již delší dobu očekával, o čemž svědčila také řada jejích nákupů cílená na posílení příjmů. Hodnota firmy je podle ČTK 200 miliard korun, Daily Mail částku odhadl rovnou na dvojnásobek.

Reklama sype Twitteru peníze

 Zatím posledním byla tento týden akvizuce firmy MoPub, která se zabývá reklamou v mobilních zařízeních a pomůže Twitteru zautomatizovat systém prodeje reklamy a rozšíří jeho partnerství s mediálními společnostmi. Firma poskytující bezplatnou službu krátkých zpráv získává většinu příjmů z reklamy. Jejich výši za letošní rok odhaduje společnost eMarketer na 11,3 miliardy korun. Analytici očekávají, že v roce 2015 dosáhne příjem Twitteru z reklamy téměř dvojnásobné částky.

Twitter byl spuštěn před sedmi lety

Prostřednictvím Twitteru si uživatelé mohou sdělovat vzkazy ve zprávách o délce do 140 znaků. Služba byla spuštěna v roce 2006 a od té doby se dynamicky rozvíjí. V současnosti ji každý měsíc využívá podle údajů samotné firmy přes 200 milionů lidí, analytici přitom odhadují více než 500 milionů.