První dvě generace nového Brouka nějak nemohly popadnout dech. Ne že by to bylo šeredné auto, ale přece jen působilo dojmem jakési podivné bubliny. Chlapům se navíc zdálo dosti zženštilé. Zuzana teď dostala pochlapené auto, což by jí mohlo vadit, zároveň ale s o poznání lepšími jízdními vlastnostmi. Také cena je mnohem příznivější. Před 14 lety, na startu nového Brouka, stál neskutečných 700 tisíc korun, nyní přijde nejlevnější varianta na 380 tisíc korun.

Parádní svezení

Svezení v novém Brouku je bez přehánění parádní. Podvozek je bytelný, takže ani naše nekvalitní silnice neznamenají pro řidiče utrpení. Řídit Brouka je radost, je velice jistý a stabilní, přitom žádná křeč, pocit uvolněnosti se z auta rychle přenese na řidiče.

Skvělé motory

Škála benzinových agregátů vrcholí nadupaným dvoulitrem o výkonu 200 koní s maximálkou 223 km/hod. a spotřebou 7,7 l/100 km. Kamarády nafty potěší dvoulitrový turbodiesel o výkonu 140 koní, maximálkou 200 km/hod. a spotřebou 5,4 l/100 km.

Retro s modernou

Interiér Brouka je zdařilou symbiózou retra a moderny. Velice líbivými retroprvky jsou rozměrný rychloměr uprostřed hlavních přístrojů a probarvený pás na přístrojové desce přecházející po stranách do dveřních výplní. Řidiči s nostalgií vzpomínající na květinová šedesátá léta budou možná postrádat kdysi ceněný detail na palubce: vázičku na kopretinu. Zato nechybí moderní výbava, například klimatizace, navigace či příplatkový superaudiosystém o výkonu 400 Wattů s desetikanálovým zesilovačem!

Brouka schválil Hitler

Autorem designu Brouka, kterého se vyrobilo celkem 21,5 milionu, je Erwin Komenda, šéfdesigner Ferdinanda Porscheho. Auto vzniklo na popud nechvalně proslulého válečného zločince Adolfa Hitlera. Ten nechal vyprojektovat dostupný lidový automobil. V roce 1933 schválil Porscheho návrh VolksWagen (Lidový vůz). Začal se vyrábět v roce 1939, masově pak po skončení druhé světové války. Jeho výroba skončila v roce 2003.

Fotogalerie
8 fotografií