Po doplnění paliva se oba stroje vznesly v sobotu ve 14 hodin a 45 minut z Tachova a zamířily směrem na německý Coburg. Let probíhal bez problémů a v 15 hodin a 47 minut přivítalo piloty německé letiště v Coburgu.

Piloty dost vyděsilo místní letiště - přistávací dráha je na kopci a má sklon 17 stupňů, takže nebylo vůbec jisté zda se Aviím podaří zastavit.

Fotogalerie
3 fotografie

Jako první přistáli piloti s Cessnou, kteří dělají replikám po celou dobu doprovod a zajišťují komunikaci. Marcel Sezemský pak svůj manévr s Avií BH1 ještě vcelku zvládl, ale Milan Mikulecký měl při přistání se svou Avií BH5 skutečně velké problémy.

Náhlý poryv větru způsobil, že letoun přejel celou přistávací plochu a i kvůli absenci brzd zastavil až za sousední asfaltovou dráhou.

Tím veškeré drama druhé etapy pro piloty naštěstí skončilo a vychutnávali si, jak jsou obě Avie na letišti středem pozornosti - dokonce i policejní vrtulník při přeletu města, nad letadly zakroužil a posléze i přistál na letišti.

V neděli je v plánu 3. etapa.

(Vše o 1. etapě najdete zde).