Nový systém Pražské integrované dopravy od svého spuštění 27. srpna nefunguje tak, jak by si uživatelé přáli. Na sociálních sítích Lítačky a Dopravního podniku hl. m. Prahy (DPP) se množí stížnosti na problémy s registrací na stránce pidlitacka.cz i mobilní aplikaci, která zatím funguje v takzvané beta verzi, tedy ve fázi vývoje, kdy ještě nebyly odstraněny všechny chyby. Cestující hlásí potíže s registrací i s platbou za kupony. Peníze za ně jim sice banka odečte, ale jízdné na kartě už se jim neaktivuje.

Informační kanály Lítačky jsou navíc přetížené, takže je prakticky nemožné dovolat se na informační linku a problém řešit. Uživatelům se nedaří správce kontaktovat ani přes elektronickou poštu. „Odpověď na e-mail trvala třicet hodin. A na jejich linku se mi nepodařilo dovolat celé tři dny. Docela by mě zajímalo, jak dlouho budu čekat na vrácení peněz, když se komunikace takhle vleče,“ napsal deníku E15 Jiří Popelář. Nepočítá ani s tím, že by dostal finanční kompenzaci, kterou Lítačka na svém Facebooku slibuje uživatelům, jimž se nenabil kupón.

Kupon na platební kartě? Ne zcela vhodný

Další novou funkcí virtuální Lítačky má být možnost nahrát si kupon na platební kartu. Nový systém využil například Martin Štěrba, který ale narazil na potíže, když ho kontrolovali revizoři. „Revizor neuměl kartu přečíst. Systém Lítačky na internetu fungoval bez problémů, nastavení bylo rychlé. Když se vychytají mouchy, bude to super a bude to rozhodně krok kupředu,“ popsal.

„U tak obrovského systému se dá očekávat, že se spuštění neobejde bez sebemenšího problému, ale podle mě je to stále v normě. Obtíže jsou spíše individuální a rozhodně nejde o nějaký plošný problém,“ řekla pražská primátorka Adriana Krnáčová s tím, že Lítačka je největší dopravně-odbavovací systém v Česku.

Více se dozvíte na webu E15.cz.